|
Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Machej, Jan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce měla za úkol analyzovat a porovnat institut odpovědnosti dopravce v mezinárodní přepravě zboží. Práce je rozdělena do sedmi částí, ve kterých nabízí přehled o odpovědnosti dopravce v jednotlivých druzích přepravy. První část vymezuje pojem přepravní smlouvy podle občanského zákoníku, strany této smlouvy, jakož i jiné smluvní typy jejichž účelem je přeprava věci. Dále je v ní rozebrán pojem odpovědnosti a nastíněn rozdíl mezi subjektivní a objektivní odpovědností. V poslední podkapitole první části je vymezen pojem přeprava. Druhá část se věnuje právní úpravě smlouvy o mezinárodní přepravě zboží a uvádí rozdíly mezi přímou a kolizní metodu. Zbývající části se zabývají odpovědností dopravce podle mezinárodních smluv týkajících se jednotlivých druhů přepravy, a sice silniční přepravy, železniční přepravy, letecké přepravy, námořní přepravy a vnitrozemské vodní přepravy. Větší pozornost je věnována třetí část, která se zabývá odpovědností dopravce v mezinárodní silniční nákladní přepravě. Důraz na tuto část je kladen hlavně proto, že mezinárodní silniční nákladní přeprava představuje z pohledu České republiky nejčastější druh přepravy. Mezinárodní silniční nákladní přeprava je už šedesát let upravena Úmluvou CMR, která zatím zaznamenala jenom dvě změny. Tento druh přepravy lze tedy hodnotit...
|
|
Odpovědnost dopravce v mezinárodní přepravě zboží
Machej, Jan ; Pauknerová, Monika (vedoucí práce) ; Brodec, Jan (oponent)
Tato práce měla za úkol analyzovat a porovnat institut odpovědnosti dopravce v mezinárodní přepravě zboží. Práce je rozdělena do sedmi částí, ve kterých nabízí přehled o odpovědnosti dopravce v jednotlivých druzích přepravy. První část vymezuje pojem přepravní smlouvy podle občanského zákoníku, strany této smlouvy, jakož i jiné smluvní typy jejichž účelem je přeprava věci. Dále je v ní rozebrán pojem odpovědnosti a nastíněn rozdíl mezi subjektivní a objektivní odpovědností. V poslední podkapitole první části je vymezen pojem přeprava. Druhá část se věnuje právní úpravě smlouvy o mezinárodní přepravě zboží a uvádí rozdíly mezi přímou a kolizní metodu. Zbývající části se zabývají odpovědností dopravce podle mezinárodních smluv týkajících se jednotlivých druhů přepravy, a sice silniční přepravy, železniční přepravy, letecké přepravy, námořní přepravy a vnitrozemské vodní přepravy. Větší pozornost je věnována třetí část, která se zabývá odpovědností dopravce v mezinárodní silniční nákladní přepravě. Důraz na tuto část je kladen hlavně proto, že mezinárodní silniční nákladní přeprava představuje z pohledu České republiky nejčastější druh přepravy. Mezinárodní silniční nákladní přeprava je už šedesát let upravena Úmluvou CMR, která zatím zaznamenala jenom dvě změny. Tento druh přepravy lze tedy hodnotit...
|