|
Rozhovory s grafickými designéry
Šafářová, Gabriela ; Přidalová, Kateřina (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Náplň mé diplomové práce tvoří projekt s názvem Graphic Design Talks spočívající v pořizování video záznamů rozhovorů s výraznými osobnostmi české scény grafického designu. Zaměřila jsem se jsem na grafické designéry narozené mezi lety 1920–1950, které spojují mnohé skutečnosti. Jejich kariéra začala v období totality, k tvorbě využívali tradiční mnohdy ruční postupy, běžně praktikované před nástupem počítačů a následně si tyto osobnosti prošly zajímavým momentem změny politického a hospodářského systému a zároveň obdobím rychlého nástupu nových médií. Tyto skutečnosti byly hlavními předměty mých otázek. Vzniklá videa jsou umísťována na Facebookovou stránku projektu spolu s fotodokumentací tvorby oslovených grafiků a jejich krátkými životopisnými medailony. V rámci mé diplomové práce vzniklo 5 rozhovorů. Projekt má ambici nadále samostatně fungovat a videa by měla v budoucnosti stále přibývat.
|
| |
|
What was/is the meaning of independent publications in countries with a totalitarian regimes?
Demovičová, Barbora ; Čumlivski,, Jan (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Is it important that a graphic designer/art student expresses their opinion on the society and world around them through their work? How can a graphic designer influence social situation, the community in which they live, or other events? What is the role of civic protest and activism? What is the relationship between art and politics? What is the political power of the art? Researching the role of political art, independent publishing, civic actions and comparing the public protests in the past with protests today lead to creating a self-published independent publication reflecting current issues in Slovakia. Focus on Slovak society came after the murder of investigative journalist Ján Kuciak and his fiancée Martina Kušnírová resulting in a wave of public protests and formation of new government of Slovak Republic. This publication is mix of hope for change, idealism, and later scepticism and frustration. This publication is comprised of author’s personal texts and interviews with different persons working in various fields, for example with investigative journalist Marek Vagovič, sociologist and one of the leaders of Velvet Revolution Fedor Gál, publisher and owner of samizdat library Libri Prohibiti Jiří Gruntorád, or Slovak artists Peter Kalmus and Miroslav Cipár.
|
|
The Lucy Collective - Women Of History, Women Of Fiction
Franková, Anna ; Herout,, Adam (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Tato práce je prototypem uživatelsky editovatelného databázového webu The Lucy Collective – Women Of History. Tento web bude shromažďovat informace o historických ženách a odkazy na zdroje, a bude sloužit jako rozcestník pro učitele, tvůrce a další zájemce o toto téma. Hlavním cílem prototypu je předvést strukturu, způsob použití a vzhled webu, a sloužit jako podklad pro vznik výsledné verze.
|
|
Nízkorozpočtové tiskoviny
Bařina, Karel ; Hanzalová, Markéta (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Autorská kniha s názvem Třeba takhle, by měla sloužit začínajícím i pokročilým grafickým designérům jako rádce. V knize řeším nejasnosti a problémy, se kterými se designeři mohou setkat při tvorbě publikací a na které by neměli zapomínat. Také pomáhá v případě, že si čtenář zvolí zhotovit si knihu sám.
|
|
The Magazine
Drinková, Kristína ; Macháček, Adam (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
By this bachelor work I try to design a visual line of the independent online FAVU "magazine", which is to communicate information about events in studios, exhibitions, about students and lectures in a consistent form.
|
| |
|
Ke svítání našlapuji tiše
Košťáková, Judita ; Solčáni, Ján (oponent) ; Macháček, Mikuláš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá témate svítání. Jedná se o specifický, časově omezený úsek dne. Je to cosi na hraně – napětí mezi koncem a začátkem, tmou a světlem, tichem a hlukem. Čas jako by se zastavil a zároveň stále plyne spějíce ke každodennosti. Ke svítání autorka našlapuje tiše: zapíná mikrofon a zprostředkovává svůj autentický zážitek formou livestreamů. Vizuální a zvukový záznam se spolu s osobním komentářem na této hraně pohybují, jsou v souladu i v rozporu a diváka-posluchače livestreamu tak podněcují k vlastnímu zaposlouchání se jako novému rozměru vnímání prostoru.
|
| |
| |