Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Program pro analýzu transportního toku DVB-T
Macek, Libor ; Hála, Ondřej (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem a implementací programu pro analýzu servisních informací obsažených v transportním toku DVB. Teoretická část práce je zaměřena na zdrojové kódování video signálu kodekem MPEG-2 a na multiplexaci do transportního toku DVB. Praktická část práce řeší implementaci jednotlivých softwarových modulů programu, které slouží k vyčítání dat, jejich strukturalizaci a prezentaci v podobě servisních informací. Program umožňuje analýzu servisních informací z živého pozemního televizního vysílání DVB-T prostřednictvím PC karty TechniSat AirStar 2.
Dvanáctiválcové motory BMW
Macek, Libor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce se zabývá zmapováním výroby dvanáctiválcových motorů automobilky BMW, v souladu s platnou soudobou legislativou. V práci je rozpracována problematika konstrukce jednotlivých motorů a materiály s ohledem na současné požadavky. Začátek bakalářské diplomové práce se věnuje historii značky, tzn. založení značky, zakladatelům, prvním vyrobeným kusům, vývoji značky a v neposlední řadě také kultovním vozům. Automobilka v roce 2012 oslavila výročí 25 let dvanáctiválcových motorů. Třetí kapitola se věnuje označení motorů. Jelikož je to komplikované pro pochopení, tak jsem princip označení automobilů rozepsal. Další kapitola je nejobsáhlejší, protože obsahujevýpis motorů, včetně jejich popisu a srovnání s konkurencí. Kromě osobních automobilů je práce krátce zaměřena na motory sportovních automobilů a na prototypy, které nikdy nebyly sériově vyráběny. Poslední kapitola se věnuje použité technice, především variabilnímu časování ventilů a variabilnímu zdvihu ventilů. Kromě toho se zaměřuje na High Precison Injection, Elektronické ovládání škrticích klapek, CAN-Bus a okrajově také na TwinPower Turbo. V závěru bakalářské práce je uveden seznam literatury, seznam tabulek a seznamu obrázků všech motorů nebo vysvětlující obrázky použité techniky. Všechny motory, které se používali do normálních osobních automobilů, jsou srovnány se soudobou konkurencí. Kromě BMW dvanáctiválcové motory totiž používali také Mercedes-Benz, Jaguar a Audi.
Konstrukce audio výkonového zesilovače spínané koncepce
Macek, Libor ; Petržela, Jiří (oponent) ; Brančík, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá popisem a vysvětlením obecných principů zesilovačů spínaných koncepcí. V druhé částí práce je praktický návrh zesilovače ve třídě D, popis jednotlivých bloků a výpočty. Součástí návrhu jsou také simulace částí zesilovače v programu PSpice a Filter Free. Ve třetí části práce je rozebrán návrh napájecí jednotky. Poslední část práce je zaměřena na zpracované výsledky měření na prototypu zařízení.
Návrh vodní mikroelektrárny pro malé spády a malé průtoky
Macek, Libor ; Fic, Miloslav (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je nalezení typu vodní stroje, vhodného pro velmi nízké spády a malé průtoky, který by mohl být realizován jako mobilní mikrozdroj elektrické energie, pracující v ostrovním režimu. Práce se zabývá přehledem vhodných možností typů vodních strojů pro potřeby mikroelektrárny. Podstatná část diplomové práce se věnuje návrhu optimalizovaného vodního kola, jakožto nejvhodnějšího řešení. Vodní kolo bylo vybráno z důvodu, že komerční rychloběžné turbíny mají na takto nízkých spádech příliš nízkou účinnost. Vodní kolo bylo zkonstruováno v laboratořích Fluidního inženýrství a následně byly proměřeny jeho průtokové a účinnostní charakteristiky. Po výrobě byla zpracována cenová kalkulace.
Stav a návrh nových agrolesnických systémů v katastru obce Kuželov
Macek, Libor
Diplomová práce se zaobírá katastrem obce Kuželov z pohledu využití agrolesnických systémů. Agrolesnictví je řešeno v kontextu mírné klimatické zóny, především v evropských podmínkách. Popsány jsou jak zkušenosti ze zavádění těchto systémů, tak i jejich výhody a limity. V rámci řešeného katastru jsou zhodnoceny jeho přírodní podmínky, historie krajiny včetně predikce budoucího vývoje. Podrobným šetřením bylo analyzováno využití současné zemědělské krajiny. Je zhodnocen stav prvků s trvalou dřevinnou vegetací z pohledu agrolesnictví. Pro tyto prvky je vypracován plán péče. Navrženy jsou nové agrolesnické systémy, coby nástroje trvale udržitelného hospodaření v zájmové oblasti. Detailně jsou řešeny dvě plochy vhodné pro zavedení nových agrolesnických systémů. Jsou vypracovány podrobné návrhy na řešených plochách včetně stanovení nákladů pro budoucí realizaci.
Možnosti využití travních porostů v rámci agrolesnictví
Macek, Libor
Práce se zabývá problematikou využívání travních porostů se zaměřením na trávy a jeteloviny v agrolesnických systémech. V první části je popisováno samotné agrolesnictví – jeho charakteristika a význam. Dále je zde kladen důraz na dřeviny vhodné do agrolesnických systémů především v podmínkách střední Evropy a taktéž na jejich produkční a mimoprodukční funkce. Jakožto nejvhodnější zástupci jsou uvedeni například ořešák (Juglans), topol (Populus), ale i méně hospodářsky využívaní zástupci, jako je třešeň (Prunus), či jeřáb (Sorbus). Agrolesnictví je zároveň rozděleno do určitých systémů, které jsou charakteristické svými funkcemi, a to jak v tropech, tak i na území Evropy. Nejtypičtějšími systémy v Evropě jsou převážně silvopastorální systémy, ale i stále častěji využívané liniové výsadby na orné půdě. V druhé části jsou popsány různé agrolesnické systémy využívající travní porosty a také praktické příklady fungujících systémů v různých podnebných pásech. Pozornost je dále věnována jednotlivým zástupcům z čeledi Poaceae a Fabaceae vhodných pro své charakteristické vlastnosti do těchto systémů. Nejvýznamnějšími se jeví zejména k zastínění tolerantní zástupci jako je například psineček výběžkatý (Agrostis stolonifera L.) nebo kostřava rákosovitá (Festuca arundinacea Schreb.) z čeledi Poaceae, či jetel luční (Trifolium pratense L.) z čeledi Fabaceae. Opomenuty nejsou také možné interakce související se společným soužitím dřevin, trav a jetelovin, jako je konkurence a alelopatie.
Návrh vodní mikroelektrárny pro malé spády a malé průtoky
Macek, Libor ; Fic, Miloslav (oponent) ; Štigler, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je nalezení typu vodní stroje, vhodného pro velmi nízké spády a malé průtoky, který by mohl být realizován jako mobilní mikrozdroj elektrické energie, pracující v ostrovním režimu. Práce se zabývá přehledem vhodných možností typů vodních strojů pro potřeby mikroelektrárny. Podstatná část diplomové práce se věnuje návrhu optimalizovaného vodního kola, jakožto nejvhodnějšího řešení. Vodní kolo bylo vybráno z důvodu, že komerční rychloběžné turbíny mají na takto nízkých spádech příliš nízkou účinnost. Vodní kolo bylo zkonstruováno v laboratořích Fluidního inženýrství a následně byly proměřeny jeho průtokové a účinnostní charakteristiky. Po výrobě byla zpracována cenová kalkulace.
Konstrukce audio výkonového zesilovače spínané koncepce
Macek, Libor ; Petržela, Jiří (oponent) ; Brančík, Lubomír (vedoucí práce)
Tato práce je rozdělena do čtyř částí. První část se zabývá popisem a vysvětlením obecných principů zesilovačů spínaných koncepcí. V druhé částí práce je praktický návrh zesilovače ve třídě D, popis jednotlivých bloků a výpočty. Součástí návrhu jsou také simulace částí zesilovače v programu PSpice a Filter Free. Ve třetí části práce je rozebrán návrh napájecí jednotky. Poslední část práce je zaměřena na zpracované výsledky měření na prototypu zařízení.
Program pro analýzu transportního toku DVB-T
Macek, Libor ; Hála, Ondřej (oponent) ; Slanina, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá vývojem a implementací programu pro analýzu servisních informací obsažených v transportním toku DVB. Teoretická část práce je zaměřena na zdrojové kódování video signálu kodekem MPEG-2 a na multiplexaci do transportního toku DVB. Praktická část práce řeší implementaci jednotlivých softwarových modulů programu, které slouží k vyčítání dat, jejich strukturalizaci a prezentaci v podobě servisních informací. Program umožňuje analýzu servisních informací z živého pozemního televizního vysílání DVB-T prostřednictvím PC karty TechniSat AirStar 2.
Dvanáctiválcové motory BMW
Macek, Libor ; Janoušek, Michal (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Bakalářská diplomová práce se zabývá zmapováním výroby dvanáctiválcových motorů automobilky BMW, v souladu s platnou soudobou legislativou. V práci je rozpracována problematika konstrukce jednotlivých motorů a materiály s ohledem na současné požadavky. Začátek bakalářské diplomové práce se věnuje historii značky, tzn. založení značky, zakladatelům, prvním vyrobeným kusům, vývoji značky a v neposlední řadě také kultovním vozům. Automobilka v roce 2012 oslavila výročí 25 let dvanáctiválcových motorů. Třetí kapitola se věnuje označení motorů. Jelikož je to komplikované pro pochopení, tak jsem princip označení automobilů rozepsal. Další kapitola je nejobsáhlejší, protože obsahujevýpis motorů, včetně jejich popisu a srovnání s konkurencí. Kromě osobních automobilů je práce krátce zaměřena na motory sportovních automobilů a na prototypy, které nikdy nebyly sériově vyráběny. Poslední kapitola se věnuje použité technice, především variabilnímu časování ventilů a variabilnímu zdvihu ventilů. Kromě toho se zaměřuje na High Precison Injection, Elektronické ovládání škrticích klapek, CAN-Bus a okrajově také na TwinPower Turbo. V závěru bakalářské práce je uveden seznam literatury, seznam tabulek a seznamu obrázků všech motorů nebo vysvětlující obrázky použité techniky. Všechny motory, které se používali do normálních osobních automobilů, jsou srovnány se soudobou konkurencí. Kromě BMW dvanáctiválcové motory totiž používali také Mercedes-Benz, Jaguar a Audi.

Viz též: podobná jména autorů
6 Macek, Lukáš
6 Maček, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.