Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Magnetická rezonance a její elektromagnetická podstata
MOLÁKOVÁ, Markéta
Cíle, vytyčené na základě současného stavu, které by měla práce splňovat, spočívaly ve využití teorie kurikulárního procesu a již zpracované kvantové dimenze magnetické rezonance k vymezení elektromagnetické podstaty magnetické rezonance v podobě, která bude přiměřená studentům programu "Radiologický asistent" a příbuzných programů. Pro bakalářskou práci byly na základě vytyčených cílů a použitého aplikovaného kvantitativního výzkumu formulovány následující hypotézy: 1) Aplikací teorie kurikulárního procesu lze vytvořit edukační text pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných oborů. 2) Rozdělení znalostí respondentů bude mít teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu. Nejprve bylo nutné analyzovat současný stav zkoumané problematiky "Elektromagnetická podstata magnetické rezonance pro radiologické asistenty" na základě teorie kurikulárního procesu. V předložené práci je zkoumána teorie elektromagnetického pole, především popis a odvození Maxwellových rovnic pro 4 stavy elektromagnetického pole. Jsou definovány matematické operátory potřebné pro popis Maxwellových rovnic, popsány zdroje změn elektrického a magnetického pole (zřídla a víry), ale je zde také matematicky dokázáno, že se elektromagnetické pole šíří ve vzduchu jako vlna. V druhém kroku bylo zapotřebí přizpůsobit tyto fyzikální poznatky pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných programů. To vyústilo k vytvoření jednoduchého edukačního textu (viz Příloha 1), jehož přiměřenost adresátům edukace byla statistickým šetřením ověřena. Tím byla potvrzena první hypotéza: "Aplikací teorie kurikulárního procesu lze vytvořit edukační text pro studenty oboru "Radiologický asistent" a dalších příbuzných oborů". Experimentální výukou byla ověřena funkčnost edukačního textu. Tato výuka probíhala u studentů oboru Radiologický asistent na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích a byla provázena PowerPointovou prezentací. Studentům, kteří se výuky nezúčastnili, byl edukační text (i test) zaslán elektronickou formou. Pro ověření nabytých znalostí studentů z experimentální výuky a edukačního textu byla zpracovaná elektromagnetická podstata (edukační text) promítnuta do testu o třinácti otázkách se čtyřmi alternativními možnostmi, přičemž byla vždy jen jedna správná odpověď. Test byl položen respondentům a výsledky testu byly statisticky vyhodnoceny. Výzkum prováděný v rámci bakalářské práce má charakter aplikovaného kvantitativního výzkumu. Ověření hypotéz vycházelo z užití vhodných metod deskriptivní a matematické statistiky, ale také z užití neparametrického testování tzv. Pearsonovým 2 - testem dobré shody. Zpracováno bylo celkem 35 testů. Empirickému rozdělení četností získaných bodovým ohodnocením testů bylo přiřazeno tzv. Gaussovo rozdělení. Díky provedenému neparametrickému testování bylo možno potvrdit druhou hypotézu: "Rozdělení znalostí respondentů bude mít teoretické rozdělení blízké rozdělení normálnímu". Statistické šetření tedy potvrdilo, že edukační text je přiměřený potřebám a možnostem respondentů a jejich rozdělení znalostí se blíží rozdělení normálnímu. Z dosažených výsledků vyplývá, že znalosti oslovených studentů byly v souladu s očekávaným předpokladem normálního rozdělení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.