Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analyticko - syntetické modelování edukačního procesu v předmětu "integrovaný záchranný systém"
MENDLOVÁ, Ludmila
Mezi hlavní složky Integrovaného záchranného systému (IZS) patří Hasičský záchranný sbor (HZS), Policie České republiky (PČR) a Zdravotnická záchranná služba (ZZS). Systém vzdělávání těchto složek není však jednotný a tudíž se pak vyskytují určité problémy, které z této nesjednocenosti vyplývají. Jedním z mnoha takových důsledků je např. neznalost kompetencí při řešení krizových situací a při provádění záchranných a likvidačních prací. Cílem této práce bylo zanalyzovat systém vzdělávání pracovníků základních složek IZS a navrhnout určité opatření, které by eliminovalo některé problematické body. Na základě podrobné analýzy byly zjištěny určité nedostatky. Nejzávažnější nedostatek v systému vzdělávání pracovníků hlavních složek byla nesjednocenost tématických náplní v rámci vzdělávání jednotlivých složek. Důsledkem toho, nejsou pak pracovníci hlavních složek IZS vzděláni v některých, pro ně stěžejních, disciplínách (legislativa IZS a krizového řízení, toxikologie nebo radiační ochrana). Proto byl navržen sjednocující vzdělávací kurz pro všechny pracovníky hlavních složek IZS, který poskytuje ucelené informace, jež tito pracovníci potřebují. Výuka je navíc rozčleněna do dvou modulů. První modul je tématicky zaměřen na disciplíny, které jsou společné pro všechny hlavní složky IZS. Zahrnuje nejen legislativu a organizaci IZS, ale např. také psychologii. Modul druhý je pak zaměřen na potřeby jednotlivých hlavních složek a zahrnuje např. základy toxikologie a základy radiační ochrany. Navržený sjednocující kurz je možné převést na kurz celoživotního vzdělávání, který bude pod patronací nějaké univerzity nebo vysoké školy.

Viz též: podobná jména autorů
2 Mendlová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.