Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost, zkušenosti a strategie učitelů při práci s dětmi s ADHD
Lidinská, Tereza ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Předmětem této práce jsou učitelé přicházející do styku s dětmi s hyperkinetickým syndromem. Cílem je zmapovat informovanost učitelů o fenoménu ADHD, jejich zkušenosti s dětmi s ADHD a v neposlední řadě strategie pro práci s dětmi s ADHD. V první části této studie nalezne čtenář teoretické informace o hyperkinetickém syndromu, konkrétně pak o historii, etiologii, epidemiologii, projevech, subtypech, diagnóze, komorbiditách, léčbě a práci s dětmi s ADHD. Teoretické informace slouží jako podklad pro druhou praktickou část, zjišťující, zda jsou učitelé o této teorii informováni, a zda se nějakým způsobem odráží i v jejich zkušenostech. Ve druhé empirické části je popsána jednak metodologie studie a jednak samotné výsledky. Studie probíhala cyklicky, kdy se prolínala fáze procesu sběru dat a vyhodnocování dat. Zároveň bylo využito metody sněhové koule, kdy se jednotlivé analyzované informace na sebe nabalovaly, a tak vytvářely podnět k dalšímu výzkumu. S ohledem na cíle této práce bylo zvoleno šetření kvalitativního typu. Informace byly sbírány prostřednictvím rozhovorů. Bylo stanoveno celkem 5 výzkumných otázek: Jaká je informovanost učitelů o ADHD? Jaké jsou konkrétní zkušenosti učitelů s dětmi s ADHD? Jaké používají strategie při výuce dětí s ADHD? / Jaké používají strategie při výuce dětí, které...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.