Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úroveň motoriky a výslovnosti u předškolních dětí ve vztahu k místu bydliště a pohybovým aktivitám.
Levasovská, Helena ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Janošková, Hana (oponent)
Cíle práce: Cílem této práce je sledování souvislostí mezi místem bydliště a zvládnutou úrovní motoriky společně s kvalitou řečového projevu dětí. V současné době dochází častěji k odkladům školní docházky, přičemž jsou příčinou nedostatky v řečovém projevu či nedostatečná úroveň motoriky. Charakter aktivit dětí předškolního věku se značně změnil, a to zejména díky vlivu technologie. Pohybové aktivity a aktivní způsob trávení volného času mají významný vliv na rozvoj motoriky dětí. Dalšími cíli této práce je zjistit, zda mají děti před nástupem do školy odpovídající úroveň motoriky a řeči a prokázat, zda se mezi opožděnou motorikou a problémy v oblasti řeči nachází spojitost. Metoda práce: K vypracování výzkumu této diplomové práce byl využit motorický test MABC-2; test artikulace dle Hruškové s využitím obrázkových karet pro děti; anketa o pěti otázkách v listinné podobě, která byla rozdána rodičům testovaných dětí; rozhovor s osmi učitelkami mateřských škol, kdy jsem měla připraveny tři otázky a následně byl ponechán prostor pro volnou diskusi a rozbor ŠVP jednotlivých mateřských škol s ohledem na vzdělávací nabídku určenou pro rozvoj motoriky a řečového projevu dětí. Výsledky: Více jak 1/3 testovaných neměla odpovídající úroveň motoriky, dále měla 1/3 testovaných obtíže s výslovností a to...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.