Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role nukleární rodiny v rámci studia žáků střední školy
Lemperová, Pavla
V bakalářské práci je zpracováno téma role nukleární rodiny v rámci studia žáků střední školy. Cílem teoretické části je definovat pojem rodina, klasifikovat typy a funkce rodiny, popsat strukturu rodiny a rodinné prostředí, výchovné styly, rodičovskou péči. Dále je cílem specifikovat si komunikaci v rodině, komunikační procesy, komunikaci mezi rodinou a školou a popsat celkový vliv na vzdělávání žáků. Pro zpracování teoretické části práce jsou použity metody studium odborných literárních zdrojů, vytváření poznámek a jejich analýza, srovnávání a syntéza. V praktické části je hlavním cílem zjistit, jakým způsobem přistupuje rodina ke vzdělávání žáků. Dílčím cílem je zjistit zájem rodičů o studium žáků, zdali rodiče kontrolují studium a studijní výsledky žáků, komunikaci rodičů se žáky, komunikaci rodičů se školou (především s třídním učitelem) a zdali a jakým způsobem se rodiče zajímají o budoucnost žáků. K naplnění cíle je použita dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat je dotazník vytvořený pro účely výzkumu. Respondenty jsou žáci druhých, třetích a čtvrtých ročníků oboru Obchodní akademie na Obchodní akademii, Střední odborné škole knihovnické a Vyšší odborné škole Brno, Kotlářské 9. Data z dotazníků jsou zpracována statistickými metodami, především však za využití popisné statistiky, do přehledných tabulek a grafů. Výzkum vede k návrhům pro zlepšení komunikace mezi rodinou a školou, návrhům jak společně komunikovat, možným prostředkům společné komunikace.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.