Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současný stav a perspektivy ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice
Lebdušková, Daniela ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Práce nabízí jeden z pohledů na fenomén současné ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice. Jejím cílem bylo reflektovat změny, které byly realizovány v oblasti náhradní výchovné péče během posledních let, naznačit perspektivu dalšího vývoje v kontextu těchto změn a navrhnout některá potencionálních řešení současných problémů. V teoretické části je věnován rozsáhlejší prostor konkrétním historickým kořenům, vlivům a tradicím, z nichž vychází současná ústavní výchova pro děti a mládež s poruchami chování. Podrobněji jsou analyzovány legislativní úpravy, které byly v dané problematice realizovány po roce 2002, a pozice ústavní výchovy v celkovém systému péče o problémové děti. Dále jsou zde zvažována rizika ústavního pobytu, formy výchovné práce a specifika dětí, které jsou umístěny do náhradní výchovné péče.. Výzkumná část práce prostřednictvím kvalitativního přístupu proniká do každodenního reálného života ústavních zařízení, interních sociálních vztahů a latentních hodnotových vzorců jejich pracovníků.
Současný stav a perspektivy ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice
Lebdušková, Daniela ; Vítečková, Michaela (oponent) ; Poláčková, Věra (vedoucí práce)
Práce nabízí jeden z pohledů na fenomén současné ústavní výchovy pro děti a mládež s poruchami chování v České republice. Jejím cílem bylo reflektovat změny, které byly realizovány v oblasti náhradní výchovné péče během posledních let, naznačit perspektivu dalšího vývoje v kontextu těchto změn a navrhnout některá potencionálních řešení současných problémů. V teoretické části je věnován rozsáhlejší prostor konkrétním historickým kořenům, vlivům a tradicím, z nichž vychází současná ústavní výchova pro děti a mládež s poruchami chování. Podrobněji jsou analyzovány legislativní úpravy, které byly v dané problematice realizovány po roce 2002, a pozice ústavní výchovy v celkovém systému péče o problémové děti. Dále jsou zde zvažována rizika ústavního pobytu, formy výchovné práce a specifika dětí, které jsou umístěny do náhradní výchovné péče.. Výzkumná část práce prostřednictvím kvalitativního přístupu proniká do každodenního reálného života ústavních zařízení, interních sociálních vztahů a latentních hodnotových vzorců jejich pracovníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.