Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
"Soft" Concepts in Economics: Essays on the Role of Non-Cognitive Skills and Cultural Values
Lauková, Lenka ; Hanousek, Jan (vedoucí práce) ; Večerník, Jiří (oponent) ; Palda, Filip (oponent)
Přijímací proces na střední školy se vyznačuje vysokým rizikem, že žák skončí na méně kvalitní a nežádoucí škole v případě, že neobstojí při přijímacím řízeni na prvotně vybrané škole. Jelikož výběr střední školy významně ovlivňuje budoucí kariérní uplatnění, je rozhodnutí, kam se žák přihlásí, klíčové. Empirické výsledky této kapitoly, získané analýzou dat z dotazníkového šetření PISA naznačují, že vzdělání rodičů a kognitivní schopnosti žáka jsou hlavními faktory ovlivňující volbu žáka. Nekognitivní, čili osobnostní, schopnosti jsou taky důležité, přičemž jejich vliv se různí napříč okresy, které jsou charakterizovány různou mírou nejistoty přijímacího procesu. Výsledky analýzy ukazují významní rodové rozdíly: zatímco vliv osobnostních charakteristik u děvčat roste se zvyšující se nejistotou spojenou s přijímacím řízením, co je v souladu s intuicí; u chlapců je tomu opačně. V kapitole jsou rozvedené potenciální příčiny a jsou navrhnuté podněty pro další výzkum. V následující kapitole používáme koncept hodnot s oboru psychologie a, specificky, hodnotu tradice, abychom vyjádřili národní kulturu jako "důležitost tradicí a zvyků předávaných mezi generacemi". Pomocí dat z dotazníkového šetření European Social Survey analyzujeme kulturní rozdíly mezi krajinami: zkoumáme variaci ve tradičních...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.