Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Předsudky a multikulturní výchova (boj s předsudky vůči Romům v rámci multikulturního projektu Czech Kid)
Látalová, Eva ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Práce se zabývá předsudečnými postoji ve společnosti a způsoby, jakými je možné chybným předsudkům předcházet. Mapuje základní východiska a teorii vzniku předsudků, a to jak z psychologické perspektivy (tj. zkoumá procesy jakými jsou předsudky v našem myšlení vytvářeny), tak z pohledu sociálního, společenského, zkoumá tedy konkrétní vazby, jež mezi skupinami existují a jakou formou vytváření a upevňování předsudků napomáhají. Práce se dále věnuje konkrétně romské menšině. Zjišťuje postoje a názory majority na společné soužití i na etnikum jako takové, paralelně pak zkoumá pohled a zkušenosti samotných Romů a definuje hlavní oblasti/témata, ve kterých se předsudky vůči Romům projevují. Následně pak představuje multikulturní výchovu jako způsob práce s těmito předsudky a konkrétní projekt "Czech Kid", na kterém ukazuje možnosti, jakými lze s těmito tématy pracovat a vést ke změně jednotlivých předsudků. Praktická část práce je doplněna ukázkami textů tohoto projektu, jejichž vznik a finální podoba je blížeji vysvětlena a komentována s ohledem na poznatky, jež byly získány právě z šetření mezi samotnými Romy. V závěru práce jsou pak předestřeny některé další možnosti a perspektivy vztahující se jednak k samotné aplikaci projektu, tak obecně k možnostech využití poznatků této práce.
Předsudky a multikulturní výchova (boj s předsudky vůči Romům v rámci multikulturního projektu Czech Kid)
Látalová, Eva ; Moree, Dana (vedoucí práce) ; Dohnalová, Marie (oponent)
Práce se zabývá předsudečnými postoji ve společnosti a způsoby, jakými je možné chybným předsudkům předcházet. Mapuje základní východiska a teorii vzniku předsudků, a to jak z psychologické perspektivy (tj. zkoumá procesy jakými jsou předsudky v našem myšlení vytvářeny), tak z pohledu sociálního, společenského, zkoumá tedy konkrétní vazby, jež mezi skupinami existují a jakou formou vytváření a upevňování předsudků napomáhají. Práce se dále věnuje konkrétně romské menšině. Zjišťuje postoje a názory majority na společné soužití i na etnikum jako takové, paralelně pak zkoumá pohled a zkušenosti samotných Romů a definuje hlavní oblasti/témata, ve kterých se předsudky vůči Romům projevují. Následně pak představuje multikulturní výchovu jako způsob práce s těmito předsudky a konkrétní projekt "Czech Kid", na kterém ukazuje možnosti, jakými lze s těmito tématy pracovat a vést ke změně jednotlivých předsudků. Praktická část práce je doplněna ukázkami textů tohoto projektu, jejichž vznik a finální podoba je blížeji vysvětlena a komentována s ohledem na poznatky, jež byly získány právě z šetření mezi samotnými Romy. V závěru práce jsou pak předestřeny některé další možnosti a perspektivy vztahující se jednak k samotné aplikaci projektu, tak obecně k možnostech využití poznatků této práce.
Dokumentární akreditiv
Látalová, Eva ; Jablonský, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce detailně zachycuje průběh dokumentárního akreditivu a vysvětluje motivaci obchodníků k využití této platební metody. Velká část práce je věnována ukázce dokumentárního akreditivu ve formě swiftové zprávy doplněné o podrobný komentář.

Viz též: podobná jména autorů
2 Látalová, Eliška
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.