Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011
Kusá, Iva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce "Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011" pojednává o specifickém chápání hodnot dané společnosti, úlohy ženy a rodiny vyjádřené pomocí reklamy a kde všude bychom mohli najít novodobé mýty a ideologii. Pro analýzu jsem vybrala dvě vydání, ročník 1. z roku 1947 a ročník 65. z roku 2011. V teoretické části jsme popsali vznik mýtů, jejich proměny a chápání moderních mýtů dnešní společností. Dále pak vysvětlení pojmu ideologie, chápání postavy muže a ženy v reklamě dříve a dnes, sémiotické znaky podle Barthese, Saussura a Peirce a užití stereotypů. V praktické části jsme se pokusili rozkrýt mýty spojené s tématem rodina, postavení a úlohy ženy a ideologii dané společnosti. Pokusili jsme se objevit novodobé mýty v dnešních i minulých reklamách a jakou úlohu mají. Provedli jsme sémiotickou a obrazovou analýzu každé reklamy obou ročníků, snažili jsme se rozkrýt, jaké jsou znaky dané reklamy a jak se proměnily části znaku označující a označované. Změny v mytologii jsou ovlivněny ideologií společnosti, patrná je i změna formy reklamy, v 65. ročníku převažují barevné fotografie, soutěže a upoutávky na další vydání Vlasty.
Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011
Kusá, Iva ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Bakalářská práce "Mytologie a ideologie reklamy v časopise Vlasta z roku 1947 a 2011" pojednává o specifickém chápání hodnot dané společnosti, úlohy ženy a rodiny vyjádřené pomocí reklamy a kde všude bychom mohli najít novodobé mýty a ideologii. Pro analýzu jsem vybrala dvě vydání, ročník 1. z roku 1947 a ročník 65. z roku 2011. V teoretické části jsme popsali vznik mýtů, jejich proměny a chápání moderních mýtů dnešní společností. Dále pak vysvětlení pojmu ideologie, chápání postavy muže a ženy v reklamě dříve a dnes, sémiotické znaky podle Barthese, Saussura a Peirce a užití stereotypů. V praktické části jsme se pokusili rozkrýt mýty spojené s tématem rodina, postavení a úlohy ženy a ideologii dané společnosti. Pokusili jsme se objevit novodobé mýty v dnešních i minulých reklamách a jakou úlohu mají. Provedli jsme sémiotickou a obrazovou analýzu každé reklamy obou ročníků, snažili jsme se rozkrýt, jaké jsou znaky dané reklamy a jak se proměnily části znaku označující a označované. Změny v mytologii jsou ovlivněny ideologií společnosti, patrná je i změna formy reklamy, v 65. ročníku převažují barevné fotografie, soutěže a upoutávky na další vydání Vlasty.

Viz též: podobná jména autorů
4 Kusá, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.