Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porozumění pojmům míry u žáků 5. ročníku
Kupková, Tereza ; Jirotková, Darina (vedoucí práce) ; Zamboj, Michal (oponent)
Diplomová práce se věnuje zkoumání porozumění pojmům míry u žáků dvou pátých tříd jedné základní školy v menším městě. V první části práce je představen pojem míra v didaktice matematiky, jeho ukotvení v RVP ZV, a dále je pak uvedeno několik pohledů různých autorů na pojmotvorný proces v oblasti míry v geometrii. V závěru první části práce je prozkoumáno zavedení těchto pojmů ve vybraných učebnicích pro 4. ročník ZŠ. Druhá část práce obsahuje výzkum, který má za cíl zjistit, v jaké fázi pojmotvorného procesu míry v geometrii se žáci výzkumného vzorku nachází v listopadu, navrhnout další kroky rozvoje porozumění pojmům obsah a obvod, podle možností realizovat scénář návrhu a na závěr zjistit úroveň porozumění těmto pojmům v březnu. Prostředkem pro zjištění úrovně žákovského porozumění v listopadu je výzkumný test, který je v práci vyhodnocen a na základě jehož výsledků jsou navrženy další kroky. Protože se ukázalo, že žáci mají nedostatky v prvních etapách pojmotvorného procesu a je potřeba se k nim vrátit, jsou navržené kroky v podstatě reedukací. Dále je v práci popsáno, jak byla reedukace realizována, a v poslední části je zkoumána úroveň porozumění pojmům míry v březnu a popsán žákovský posun. Závěrem je zhodnoceno naplnění cílů práce.
Strong adjectival forms in Early Middle English: a syntactic and FSP perspective
Kupková, Tereza ; Čermák, Jan (vedoucí práce) ; Popelíková, Jiřina (oponent)
Předkládaná diplomová práce vychází z korpusové analýzy a zabývá se silnými tvary raně středoanglických adjektiv. Formální rozlišení mezi tvary slabé a silné deklinace přídavných jmen v průběhu období střední angličtiny zcela vymizelo, práce se proto zaměřuje na přechodnou dobu vývoje anglického jazyka, kdy lze silné tvary stále ještě identifikovat, ať už na základě koncovek, syntaktického postavení či kontextu. Za účelem vytvoření přehledné analýzy byl z korpusu obsahujícího dochované středoanglické texty vybrán vzorek silných tvarů, které se vyskytly u nejfrekventovanějších přídavných jmen. Tato adjektiva byla získána na základě zadání konkrétního vzorce do korpusového vyhledávání, přičemž jejich silné tvary už byly od slabých vyhledávány ručně na základě jejich vlastností, tj. především koncovek a postavení ve větě. Tento vzorek byl následně zkoumán jak z hlediska pozice jednotlivých příkladů ve větě, tak z hlediska informační struktury věty, kdy bylo u silných tvarů zjišťováno, zda-li náležejí k tématické nebo rématické části výpovědi. Na základě projektu bylo zjištěno, že silné tvary raně středoanglických adjektiv už ve většině případů ztratily své specifické koncovky, přičemž se však ještě zcela nerozvinul systém neurčitého členu, kterým je určenost vyjadřována dnes. Dalším dosaženým...

Viz též: podobná jména autorů
2 Kupková, Tatiana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.