Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovné problémy na základních školách
Kulhavý, Petr ; Kocourek, Jan (oponent) ; Jansa, Petr (vedoucí práce)
Cílem této práce bylo ověřit předpoklad, že sportovní výchova má pozitivní vliv na osobnost dítěte v oblasti školní kázně. V teoretické části diplomové práce definujeme pojem kázeň a školní kázeň. Dále upozorňujeme na specifická hlediska, jimiž lze problematiku kázně nahlížet a zkoumat. V teoretické části jsme stanovili čtyři kategorie výchovných problémů na současné základní škole. Na základě empirického výzkumu jsme zjišťovali četnost výskytu kázeňských problémů s ohledem na stanovené kategorie. Z výsledků vyplývá, že nejčastější výchovné problémy, kterým musí čelit současná základní škola, jsou projevy agresivního chování žáků a časté vyrušování výuky. Dále jsme provedli srovnání četnosti výskytu kázeňských problémů u skupiny sportujících a nesportujících žáků. Podařilo se nalézt několik možných pozitivních i negativních efektů sportovní výchovy, ale většina zjištěných výsledků jen velmi lehce a nevýznamně hovoří ve prospěch jedné či druhé skupiny. Proto konstatujeme, že zapojení dítěte do organizovaného sportu nijak zásadně neovlivňuje jeho školní socializaci. Konstatujeme, že potenciál sportovní výchovy zůstává v oblasti školní kázně nevyužit. Nepotvrdila se tak naše pracovní hypotéza, ve které jsme předpokládali diference ve prospěch sportujících žáků. Klíčová slova: školní kázeň, sportovní výchova,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.