Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historicko geografická analýza dostupnosti Prahy silniční dopravou v období 1918 - 2020 pomocí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá stoletým vývojem časové dostupnosti Prahy při využití silniční dopravy na území České republiky. Úvodní rešeršní část se věnuje počátkům rozvoje silnic v České republice s výhledem do plánovaného ukončení výstavby dálniční sítě a dále problematice síťových analýz. Práce se snaží dokázat zkracování časových vzdáleností z jednotlivých míst České republiky v průběhu století. Součástí práce jsou izochronické mapy dostupnosti Prahy a mapy změn dostupnosti v jednotlivých obdobích.
Implementace prostorových interakčních modelů v prostředí GIS
Mattern, Tomáš ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Kufner, Jan (oponent)
Hlavním cílem práce je navrhnout metodiku pro implementaci prostorových interakčních modelů čistě v prostředí GIS. Tato metodika je následně prakticky ověřena vytvořením nástroje pro výpočet potenciálního modelu dostupnosti. První část práce shrnuje dostupnou literaturu, zabývající se touto tématikou. Druhá část představuje datové podklady a metodiku analýz, které jsou prováděny na platformě ESRI ArcGIS s využitím jazyka Python. Následně je podrobně popsána tvorba samotného nástroje. Na závěr jsou popsány testovací analýzy a diskutovány jejich výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vedení liniových objektů dopravní a říční sítě
Vojtíšková, Zuzana ; Šára, Pavel (vedoucí práce) ; Kufner, Jan (oponent)
Práce si klade za cíl popsat a zhodnotit vedení liniových objektů tvořících dopravní a říční síť. První část je věnována liniovým typům objektů vybraných českých a zahraničních databází, způsob jejich vedení je poté popsán a zhodnocen na příkladech databází českých. Praktické části zabývající se návrhem vedení říční a silniční sítě na konkrétním území předchází seznámení se s pojmy, jež s danou problematikou souvisí.
Vztah morfometrických charakteristik terénu a síťových analýz v prostředí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je sestavení metodiky a automatizace procesu kalibrování síťového grafu v závislosti na hodnotách morfometrických charakteristik a pohybovém vektoru. Výsledné morfometrické hodnoty terénu jsou zjištěny na základě matematických a kartografických metod pro vyjádření průběhu linie, z nichž nejpřesnější je dále použita v síťových analýzách v prostředí GIS nad digitálními modely silniční sítě a digitálními modely terénu, které byly pro tyto účely na základě zkoumání vybrány jako nejvhodnější. Vztah mezi hodnotami morfometrickými a hodnotami vhodnými pro využití v sítových analýzách (rychlost, čas…) je prozkoumán na konkrétních příkladech ve vhodně vybraném území za využití vhodných dopravních prostředků, kterým bylo určeno jízdní kolo. Praktická část pro ověření funkčnosti navržené metodiky je porovnána s dalšími modely dostupnosti, dostupnými webovými mapovými portály a plánovači tras. Tento proces ohodnocení dopravní sítě založený na vybraných parametrech byl automatizován v jazyce Python jako nástroj do softwaru ArcGIS, který je přílohou této diplomové práce. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Historicko geografická analýza dostupnosti Prahy silniční dopravou v období 1918 - 2020 pomocí GIS
Kufner, Jan ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce) ; Štych, Přemysl (oponent)
Práce se zabývá stoletým vývojem časové dostupnosti Prahy při využití silniční dopravy na území České republiky. Úvodní rešeršní část se věnuje počátkům rozvoje silnic v České republice s výhledem do plánovaného ukončení výstavby dálniční sítě a dále problematice síťových analýz. Práce se snaží dokázat zkracování časových vzdáleností z jednotlivých míst České republiky v průběhu století. Součástí práce jsou izochronické mapy dostupnosti Prahy a mapy změn dostupnosti v jednotlivých obdobích.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kűfner, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.