Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aspekty herecké práce s důrazem na autenticitu
Kubištová Máčiková, Adriana ; KROBOT, Miroslav (vedoucí práce) ; TOMÁNEK, Karel František (oponent)
Disertační práce Aspekty herecké práce s důrazem na autenticitu s podtitulem Kočovné divadlo jako cesta k autentickému herectví, mapuje fungování kočovného Divadla koňa a motora. Dokládám to deníkovými záznamy ze samotného putování s koněm a maringotkou v okolí Nitry, v oblasti Šluknovského výběžku a na východním Slovensku. Na základě prožitků z kočování a hraní po vesnicích pro divadla neznalé diváky se snažím nacházet cestu k hereckému růstu. Snažím se pojmenovat konkrétní problémy v herectví, se kterými jsem se sama potýkala během svého studia a praxe. Jejich možné řešení se snažím nacházet ve svých osobních zážitcích z kočování.
Proč a pro koho hrát divadlo
Kubištová Máčiková, Adriana ; Kočvarová, Markéta (vedoucí práce) ; Havelka, Jiří (oponent)
Cílem práce je pojmenovat základní motivy pro hraní divadla z pohledu herce. V jednotlivých bodech je zde rozebírám na základě vlastní zkušenosti a místy podkládám odbornou literaturou. Jako hlavní důvod pro hraní divadla jmenuji diváka. Pojmenovávám zde jednotlivé druhy diváků dle vlastního pozorování v mém okolí. Věnuji se základnímu divadelnímu vztahu herce a diváka. Přemýšlím nad jeho možnostmi a nad možnostmi jejich vzájemné komunikace. Prostor pro odehrávání divadelní události chápu jako důležitou součást chemie funkčnosti. Jeho vliv na vztah herce a diváka a jejich komunikaci je nezměrný. Vyjmenované podkládám zkušenostmi z vlastní divadelní praxe. Celou práci zakončuji tázáním, jestli jsou tedy důvody k hraní divadla postačující.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.