Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žákovská interpretace grafických výstupů statistických šetření
Krištof, Radim ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Jančařík, Antonín (oponent)
Diplomová práce pojednává o grafech a jejich výuce. Zkoumám v ní, jak jsou grafy zaváděné na českých školách, tedy jakým způsobem jsou prezentovány v učebnicích grafické výstupy statistických šetření (typy grafů, jejich vhodnost, způsob jejich popisu apod.). Následně analyzuji úlohy z mezinárodních šetření TIMSS a PISA zabývající se grafy v závislosti na úspěšnosti řešení českých žáků. Ukázalo se, že žáci bez problémů zvládají čtení hodnot z grafu, naopak jejich tvorba nebo řešení nestandardně zadaných úloh činí žákům velké potíže. V neposlední řadě testuji schopnost žáků správně, ale i kriticky interpretovat grafy, tj. zda žáci dovedou posoudit, jestli předložené grafy prezentují skutečné údaje, nebo jsou záměrně zkreslené a upravené. K tomu účelu jsem vytvořil dotazník, ve kterém pomocí tří úloh testuji žáky maturitních ročníků gymnázia a SOU a učebních oborů SOU. Výsledky maturantů z obou škol byly srovnatelné. Gymnazisté uspěli především v řešení složitějších nebo komplexnějších úloh, maturanti SOU dopadli lépe při řešení úloh vyžadujících pouze orientaci v grafu a čtení hodnot. Žáci učebních oborů dosáhli přibližně o polovinu horších výsledků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Limity rekurentně zadaných posloupností
Krištof, Radim ; Pilous, Derek (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
V předložené práci studujeme limity rekurentně zadaných posloup- ností an+1 = f(an). Používáme k tomu dva přístupy. První nevyžaduje hlubší znalosti než samotný pojem limity posloupnosti. Ve druhém zkoumáme nejprve situaci obecně, zaměřujeme se na funkci f jako takovou a na základě odvoze- ných vět potom ukazujeme, jak vlastnosti této funkce ovlivňují hodnotu limity posloupnosti {an}. Tento přístup přesahuje běžný rozsah vyučované látky na bakalářském stupni. Čtenář by si tak měl významně rozšířit vědomosti týkající se vyšetřování limit konkrétního typu posloupností. Oba přístupy jsou demon- strovány nejen teoreticky, ale i na pěti konkrétních příkladech. 1

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.