Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Infekce centrálního nervového systému způsobená Escherichia coli a její dopad na signalizaci neurotransmiterů v mozku hostitele.
Lokočová, Gabriela ; Luptáková, Dominika (vedoucí práce) ; Krempaská, Katarína (oponent)
Rozšíření mikrobiálních patogenů do centrálního nervového systému (CNS) je jedním z nejzávažnějších a život ohrožujících stavů, zejména u novorozenců. Infekce CNS způsobené mikrobiálními patogeny vedoucí k meningitidě (zánět mozkových blan) a encefalitidě (zánět mozku) se rozvíjí v rámci složitých molekulárních interakcí mezi hostitelem a patogenem. Pokud je etiologickým agens bakterie, rozvoj nemoci může být charakterizován slizniční kolonizací, vysokou hodnotou bakteriémie (počet bakterií v krvi >103 mL-1 ), mikrobiální invazí do intravaskulárního prostoru či molekulárními přestupy do mozkomíšního moku. Tyto procesy následně vedou k rozvolnění CNS bariér a lokálním zánětům. Neuroinfekční procesy mohou být spojeny s akutními změnami duševních i motorických funkcí a následovány chronickými neurologickými dysfunkcemi, přetrvávajícími i dlouho po zotavení z infekční epizody. Zvýšená exprese cytokinů a chemokinů mozkovými buňkami, respektive infiltrace leukocytů a neutrofilů do specifických oblastí CNS, modulují mozkový metabolismus, a to včetně funkcí neuropřenašečů (neurotransmiterů). Tato práce si klade za cíl shrnout současné poznatky o průběhu infekcí CNS způsobené gramnegativní bakterií Escherichia coli. Práce popisuje neuromodulace charakteristické pro různé oblasti mozku, a to s důrazem na...
Proces vzdelávania zamestnancov v strednom spracovateľskom podniku
Krempaská, Katarína
Bakalářská práce se věnuje vzdělávání zaměstnanců ve středním zpracovatelským podniku. Hlavním cílem práce je navrhnout a ekonomicky zhodnotit vzdělávací program společnosti KSK Precise Motion a.s. První část práce je věnovaná získávání teoretických podkladů k danému tématu, ve kterých jsou definované základní pojmy jako jsou vzdělávání, systematické vzdělávání a jeho jednotlivé fáze. Ve druhé části práce je vykonaná analýza dat, které byly získané kvantitativní metodou dotazníkového šetření, kvalitativním výzkumem ve formě polostrukturovaného rozhovoru a z interních dokumentů společnosti. Zpracované data jsou následně porovnané s teoretickými východisky. Identifikace rozdílných znaků v jednotlivých fázích vzdělávacího procesu vede k návrhům pro společnost. Návrhy nabízejí zavedení možných změn vzdělávacích metod, zlepšení hodnocení efektivity vzdělávání a podnícení motivace zaměstnanců vzdělávat se, čímž celkově přispějí k zvýšení efektivity vzdělávacího procesu v podniku. Návrhy a celkový vzdělávací program jsou v závěru práce ekonomicky zhodnocené.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.