Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Divadelní maska a maskování jako artefak t i proces -
Šonková, Monika ; PETIŠKOVÁ, Ladislava (vedoucí práce) ; KRATOCHVÍLOVÁ, Zdeňka (oponent)
Tato práce představuje proces hledání vztahu k divadelní masce a kostýmu, je svědectvím procesu a průzkumu především z hlediska divadelní praxe. V první části práce představuje historický vývoj masky, avšak neklade si za cíl mapovat cestu masky rituálem a divadlem, jen se příležitostně odkazuje k těmto antropologickým studiím. V další části se zabývá aktivním používáním masky ve všech oblastech lidské činnosti a dále prezentuje nalezení vlastního přístupu a způsobupráce s maskou a kostýmem, reflektuje vlastní autorská představení. Zmíněny jsou pedagogické cesty práce s maskou. Závěr práce je věnován průzkumu přístupu k masce a maskované osobě z pohledu divadelní praxe, v příloze jsou rozhovory o problematice inscenování a herectví s maskou s několika současnými tvůrci. Objevování potřeby a účinku maskování skrze hru, skrz možnost proměny, je otázkou pro herce. Maska je výtvarnou složkou divadla, patří ke kostýmu a tím ke scénografii. Pro herce je však spoluhráčem, možností jak posunout hranice svého projevu do oblasti jen tušené. Práce zkoumá čím maska je, zda je hercův nalíčený obličej maskou nebo výtvarným doplňkem, zda mění mění hercovu identitu, jestli ji potřebuje a především ? jak k ní sám může přistoupit a vzít ji za své.
Pohyb jako má cesta k autorství
Moravec, Ondřej ; Kratochvílová, Zdeňka (vedoucí práce) ; Kroschlová, Eva (oponent)
V této diplomové práci se pokouším zachytit svou cestu k pohybu a autorství. V první části se zabývám prostorem, rytmem, cítěním tempa, energií, vnitřním pohybem a vlastním pohybem na hodinách dialogického jednání. Druhá část zachycuje mé zkušenosti s pohybem u Zdeničky Kratochvílové - práci s maskou, základy pantomimy a práci na Beckettově Hře beze slov II (Acte sans paroles II), která byla naším klauzurním vystoupením. V této části jsem rovněž zaznamenal své zkušenosti s kontaktní improvizací u Moniky Rebcové na HAMU. V poslední (třetí) části reflektuji svou autorskou prezentaci "Jano, nestůj tu jak štafle!!", které bylo určitým završením mé práce na katedře autorské tvorby a pedagogiky (KATaP). Sleduji postupný vývoj představení - počáteční nápady, zrod a proměny textu (viz přílohy), veřejné zkoušky, pohybové improvizace, hledání výrazu a ztvárňování postav. Představení bylo nalézáním vlastního autorského postoje za spolupráce s Nastjou Astashinou. V rámci diplomové práce předkládám DVD se záznamem klauzurní práce (Beckettova Hra beze slov II) a autorské prezentace "Jano, nestůj tu jak štafle!!".
Nový mim. Mimické divadlo současnosti
Halaš, Adam ; Hybner, Boris (vedoucí práce) ; Veber, Václav (oponent) ; Kratochvílová, Zdeňka (oponent)
Disertační práce je založena na několikaletém studiu v oboru nonverbálního divadla a soustředí se zejména na současné umělecké trendy a budoucí vývoj tohoto žánru. Kromě faktografického přehledu všech současných umělců, divadel, festivalů a škol věnujících se mimickému divadlu, který je součástí přílohy této práce, je hlavním motivem analýza a studium nových prvků a specifik současného mimického divadla.

Viz též: podobná jména autorů
6 KRATOCHVÍLOVÁ, Zuzana
6 Kratochvilová, Zuzana
6 Kratochvílová, Zuzana
1 Kratochvílová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.