Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Porušování autorských práv a jejich mravní hodnocení
Koudelka, Michael ; Rethmann, Albert-Peter (vedoucí práce) ; Ryšková, Mireia (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Katolická teologická fakulta Bakalářská práce Jméno a příjmení studenta: Michael Koudelka Studijní program a obor: Teologie - náboženské nauky Katedra: Katedra teologické etiky a spirituální teologie Obor bakalářské práce: Morální teologie Vedoucí bakalářské práce: Prof. Dr. Peter-Albert Rethmann Údaj o počtu znaků: 91 118 (včetně mezer, poznámek pod čarou a vysvětlivek) Název tématu: Porušování autorských práv a jejich mravní hodnocení. Resumé: Tématem práce je problematika duševního vlastnictví v oblasti autorského práva. Primární úkolem byla snaha po nalezení jednání, které je porušováním tohoto práva a jeho mravní hodnocení. Přístup k práci vycházel z definování pojmů a snahy nalézt argumenty pro autorské právo i proti němu. Vzniklý střet argumentů se pak pokusit nějakým způsobem vyřešit. Ukázalo se však, že tento postup dochází k řešení tématu z druhé strany. Tento přístup nehledá přestupky proti právu, ale naopak eticky přijatelný způsob jednání vzhledem k cíli jednání. Řešení je tedy nacházeno z druhé strany. Jeho základním výsledkem je tvrzení, že eticky přijatelné jednání v oblasti nakládání s autorskými díly bez souhlasu autora je takové jednání kde se spojuje několik podmínek. Jedná se o společenskou prospěšnost takového jednání, což znamená nakládání s dílem především...
Alternativní školství v ČR z katolické perpektivy
Koudelka, Michael ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Katolická teologická fakulta Katedra pastorálních oborů a právních věd Ing. Michael Koudelka ALTERNATIVNÍ ŠKOLSTVÍ V ČR Z KATOLICKÉ PERSPEKTIVY Diplomová práce RESUMÉ Tématem práce je pohled na alternativní školství v České republice. Popisují se waldorfské, montessori a daltonské školy, které jsou zakládány v České republice od roku 1990. Práce se snaží zmapovat jejich historii i současnost. Důležitá snaha je nalézt jejich základní ideály, principy fungování, požadavky na učitele a v neposlední řadě výuku náboženství a také je mezi sebou porovnat. Část zaměřující se na křesťanství a pedagogiku se snaží nalézt pohled církve na výchovu. Porovnání s křesťanskou antropologií hledá řešení k zaujetí katolického stanoviska, které by mělo být nezaujaté a vyvážené. Klíčová slova: pedagogika; waldorfské, montessori a daltonské školy; alternativní školství; výuka náboženství; katolické stanovisko
Porušování autorských práv a jejich mravní hodnocení
Koudelka, Michael ; Rethmann, Albert-Peter (vedoucí práce) ; Ryšková, Mireia (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Katolická teologická fakulta Bakalářská práce Jméno a příjmení studenta: Michael Koudelka Studijní program a obor: Teologie - náboženské nauky Katedra: Katedra teologické etiky a spirituální teologie Obor bakalářské práce: Morální teologie Vedoucí bakalářské práce: Prof. Dr. Peter-Albert Rethmann Údaj o počtu znaků: 91 118 (včetně mezer, poznámek pod čarou a vysvětlivek) Název tématu: Porušování autorských práv a jejich mravní hodnocení. Resumé: Tématem práce je problematika duševního vlastnictví v oblasti autorského práva. Primární úkolem byla snaha po nalezení jednání, které je porušováním tohoto práva a jeho mravní hodnocení. Přístup k práci vycházel z definování pojmů a snahy nalézt argumenty pro autorské právo i proti němu. Vzniklý střet argumentů se pak pokusit nějakým způsobem vyřešit. Ukázalo se však, že tento postup dochází k řešení tématu z druhé strany. Tento přístup nehledá přestupky proti právu, ale naopak eticky přijatelný způsob jednání vzhledem k cíli jednání. Řešení je tedy nacházeno z druhé strany. Jeho základním výsledkem je tvrzení, že eticky přijatelné jednání v oblasti nakládání s autorskými díly bez souhlasu autora je takové jednání kde se spojuje několik podmínek. Jedná se o společenskou prospěšnost takového jednání, což znamená nakládání s dílem především...
Alternativní školství v ČR z katolické perpektivy
Koudelka, Michael ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE Katolická teologická fakulta Katedra pastorálních oborů a právních věd Ing. Michael Koudelka ALTERNATIVNÍ ŠKOLSTVÍ V ČR Z KATOLICKÉ PERSPEKTIVY Diplomová práce RESUMÉ Tématem práce je pohled na alternativní školství v České republice. Popisují se waldorfské, montessori a daltonské školy, které jsou zakládány v České republice od roku 1990. Práce se snaží zmapovat jejich historii i současnost. Důležitá snaha je nalézt jejich základní ideály, principy fungování, požadavky na učitele a v neposlední řadě výuku náboženství a také je mezi sebou porovnat. Část zaměřující se na křesťanství a pedagogiku se snaží nalézt pohled církve na výchovu. Porovnání s křesťanskou antropologií hledá řešení k zaujetí katolického stanoviska, které by mělo být nezaujaté a vyvážené. Klíčová slova: pedagogika; waldorfské, montessori a daltonské školy; alternativní školství; výuka náboženství; katolické stanovisko

Viz též: podobná jména autorů
9 Koudelka, Martin
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.