|
Postoje učitelů střední odborné školy k vlastní profesi
Koubková, Marie
Bakalářská práce je zaměřena na zjištění postojů učitelů vybrané střední školy. Vybranou střední školou je Obchodní akademie, Střední škola knihovnická a Vyšší odborna škola Brno, s tím, že výzkum je proveden na obchodní akademii. Práce se zabývá definováním postoje, učitelstvím jako profesí, prestiží učitelství, kladnými a zapornými stránkami učiteleské profese a osobností učitele. Práce je rozdělena na teoritickou a praktickou část. V teoretické části je zpracována problematika, která se zaměřuje na definování postoje a na učitelství jako profesi. Metodikou teo-retické části je studium odborné literatury, tvorba výpisků, jejich analýza a syntéza. V praktické části jsou pomocí informací z dotazníkového šetření vyhod-noceny postoje učitelů vybrané střední školy k vlastní profesi. V závěru práce jsou shrnuty výsledky z praktické části a dále je vyhodnoceno, zda mají dotázaní učitelé spíše kladný nebo záporný postoj k vlastní učitelské profesi.
|