|
Která je ta pravá? Hodnocení budov z perspektivy úspory energie a finančních prostředků
Špot, Marek ; Říha, Cyril (vedoucí práce) ; Klápště, Petr (oponent)
Práce se věnuje hodnocení obytných budov z perspektivy úspory energie a finančních prostředků. Více než 40 % veškeré člověkem spotřebovávané energie je vydáváno na výstavbu a provoz budov, v nichž člověk tráví většinu svého života. Smyslem práce je proto podpořit debatu o prospěšnosti nových, energeticky i environmentálně šetrnějších stavebních trendů. Teoretická část práce přibližuje ekologicky úsporné rodinné domy a odlišnosti jejich výstavby od běžně stavěných budov, empirická část je srovnává z pohledu energetických a finančních úspor s ostatními typy domů. Dále se práce zaobírá nejčastějšími ,mýty' o udržitelném stavebnictví. Na základě dostupných dat nakonec vyslovuje závěry, který typ domů vychází z energetického i finančního hlediska nejvýhodněji, přičemž jsou zohledněna i jiná, např. environmentální, hlediska. Klíčová slova: udržitelné stavebnictví, pasivní dům, úspory energie, trvale udržitelný rozvoj
|
|
Vliv prostředí na dopravní nehodovost - případová studie Libereckého kraje
Lang, Jan ; Gdulová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klápště, Petr (oponent)
Diplomová práce se na základě teoretických východisek a dat dopravní nehodovosti
s využitím nástrojů GIS zabývá posouzením vlivu okolního prostředí na výši
dopravní nehodovosti, na případové studii Libereckého kraje.
Nejprve je představena problematika dopravní nehodovosti v legislativě, následně
jsou určena specifika dopravní nehody, teorie vlivu okolního prostředí na dopravní
nehodovost a stanovení významu aplikace statistiky dopravní nehodovosti, čímž jsou
vyvozeny základy pro praktickou část práce.
Praktická část práce se v programovém prostředí ArcGIS věnuje určení nehodových
míst a úseků v Libereckém kraji. V rámci multikriteriální analýzy pak určuje vztah
dopravní nehodovosti s prostředím a následně identifikuje potencionální místa
vzniku dopravních nehod. Na základě výsledků interpretuje vztah mezi okolním
prostředím a mírou dopravní nehodovosti.
|
| |