Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Otevírání a zahlazování audiovizuálních trhlin: Hudba a (dis)kontinuální montážní sekvence ve filmech Terrence Malicka
Kinzl, Jan ; Svatoňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klimeš, Ivan (oponent)
Filmografie Terrence Malicka byla ve filmovědné literatuře rozebrána již mnohokrát. Nejčastěji bývá interpretována přes filozofické, environmentální či náboženské koncepty, které vyplývají přímo z témat jednotlivých snímků, avšak minimum reflexe bylo zatím věnováno hudební složce jeho filmů, a to i přes to, že právě hudba je často naprosto klíčovým hybatelem atmosféry, témat i samotných narativních struktur jeho děl. Objektem zkoumání této práce je právě tento opomíjený aspekt a jeho teoreticko-analytické rozkrytí uvnitř (dis)kontinuálních montážních sekvencí, které stojí v základu rozvolněných narativních struktur Malickových filmů a jejich celkové poetiky. Tato bakalářská práce se věnuje třem pojmům, které nejsou na poli filmově-muzikologické teorie zcela obvyklé, a staví na nich svou základní strukturu - jsou jimi hudební sutura, intertextuální interpretace nepůvodní filmové hudby a grafická vizualizace vztahu obraz-hudba. Přestože je každá z kapitol detailně soustředěná na jedno z těchto témat, napříč celou prací se prolíná ústřední otázka - jsou kontinuálně znějící hudební kompozice schopné zacelovat trhliny v diskontinuálních sekvencích? A pokud tato odpověď není jednoznačná, mohl by divák skrze aktivní participaci diskontinuity zacelit - ať už pomocí intertextuální interpretace anebo...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.