Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Změny na trhu práce a perspektivy vzdělanosti
Tvrdý, Lubor ; Keller, Jan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent) ; Kern, Jiří (oponent)
V součastné době dochází k výrazné proměně společnosti. Rovněž dochází i k přeměně způsobů práce. Prudce vzrůstají požadavky na zaměstnance, především z pohledu nových znalostí a dovedností, souvisejících zejména s rozvojem informačních technologií. Na trhu práce dochází k růstu rozdílů, a to jak v příjmech, tak i v délce nezaměstnanosti. Charakter těchto rozdílů může být vysvětlen jednak v kontextu segmentačních teorií nebo v nárůstu individuálních nerovností. Z růstem počtu osob s vysokoškolským diplomem se začíná objevovat problém překvalifikovanosti, tzn., že část vysokoškolsky vzdělaných pracovníků zastává místo určené pracovníkům se vzděláním středoškolským bez výhledu na jeho změnu. V disertační práce je provedena analýza proměny trhu práce a vzdělanosti v České republice. Dále je popsán vývoj vztahu mezi získaným vzděláním a výslednou pozicí jedince na trhu práce s ohledem na překvalifikovanost pracovníků. Závěr práce je věnován problematice růstu mzdové diferenciace a procesu segmentace trhu práce.
Lokalizace podnikatelských aktivit
Damborský, Milan ; Wokoun, René (vedoucí práce) ; Macháček, Jaroslav (oponent) ; Kern, Jiří (oponent)
První lokalizační teorie jsou založeny na předpokladech dokonalé konkurence (J. H. von Thünen, A. Weber). Tyto teorie vytvářejí základy pro další klasické a moderní teorie lokalizačního rozhodovacího procesu. Modifikace lokalizačních teorií založených na podmínkách dokonalé konkurence byla realizována implementací podmínek nedokonalé konkurence (Hotelling, A. Lösch). Klíčovým bodem lokalizace sektoru služeb je teorie centrálních mist (W. Christaller). Vliv francouzského prostředí je důležitý v polarizační teorii (F. Perroux, G. Myrdal), která dává základ pro interpretaci prostorové dimenze moderní klastrové teorie (M. Porter, J. R. Baldwin). Předpoklad racionálního chování spotřebitelů a firem zpochybňují autoři behaviorálního směru (J. K. Galbraith, J. R. Commons). Navazující teorie vysvětlují lokalizační rozhodovací procesy mezinárodních korporací (A. Markusen, R. Vernon, P. Krugman). V práci testované lokalizační faktory jsou založeny na předchozím teoretickém základu. Pro testování jsou využity metody empirického výzkumu, ekonomické modelování, regionální analýza a případové studie. Testované lokalizační faktory jsou rozděleny do tří kategorií: (1) faktory, jejichž význam je nezpochybnitelný napříč sektorovou a velikostní strukturou; žádný ze sledovaných faktorů, (2) faktory, které jsou významné v některé ze sledovaných sektorových či velikostních kategorií; náklady na hmotné investice, blízkost odbytu, komplementární služby, hospodářský růst regionu, osobní zájmy, (3) faktory, které nejsou významné v žádné ze sledovaných sektorových či velikostních kategorií; blízkost konkurence, blízkost dodavatelů, možnost získat exklusivní postavení na trhu, možnost spolupráce s konkurencí, kopírování úspěšné konkurence, osobní zájmy manažerů. Výsledky výzkumu se vztahují k aktuální pozici post-industriální ekonomiky České republiky.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kern, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.