|
Trendy ve vývoji zahraničních preprimárních a primárních škol
Kellerová, Lucie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá novými proudy alternativních škol v zahraničí, které se staly velmi oblíbenými v posledních letech. Tyto tři školy, které byly vybrány pro tuto práci, nejsou zatím známy v České republice. Diplomová práce seznamuje s těmito školami a navrhuje alternativní osvěžení myšlenkami těchto škol do škol tradičního proudu. První školou a prvním proudem alternativy jsou demokratické školy nebo také svobodné školy. Nejstarší demokratickou školou je Summerhill na východě Anglie. Druhým zajímavým proudem a školou je Te Whāriki z Nového Zélandu. Rámec se zabývá vzděláváním přes socio-kulturní kontext. Posledním zástupcem škol, kterým se diplomová práce bude zabývat, je škola Reggio Emilia, která pochází z Itálie, z myšlenek Lorise Malaguzziho. Diplomová práce se zabývá hlavními myšlenkami těchto tří alternativ, které se objevují v zahraničí a hlavně ve Velké Británii. Práce vyhodnocuje, v čem si jsou tyto alternativy podobné, s ohledem na to, že každá pochází z jiné země a vznikla za různých okolností. Práce by měla přispět k rozšíření do povědomí v České republice o dalších alternativách, které se ve světě rozvíjejí. Dále se práce věnuje myšlenkám, které by bylo užitečné použít ve školách hlavního proudu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Trendy ve vývoji zahraničních preprimárních a primárních škol
Kellerová, Lucie ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá novými proudy alternativních škol v zahraničí, které se staly velmi oblíbenými v posledních letech. Tyto tři školy, které byly vybrány pro tuto práci, nejsou zatím známy v České republice. Diplomová práce seznamuje s těmito školami a navrhuje alternativní osvěžení myšlenkami těchto škol do škol tradičního proudu. První školou a prvním proudem alternativy jsou demokratické školy nebo také svobodné školy. Nejstarší demokratickou školou je Summerhill na východě Anglie. Druhým zajímavým proudem a školou je Te Whāriki z Nového Zélandu. Rámec se zabývá vzděláváním přes socio-kulturní kontext. Posledním zástupcem škol, kterým se diplomová práce bude zabývat, je škola Reggio Emilia, která pochází z Itálie, z myšlenek Lorise Malaguzziho. Diplomová práce se zabývá hlavními myšlenkami těchto tří alternativ, které se objevují v zahraničí a hlavně ve Velké Británii. Práce vyhodnocuje, v čem si jsou tyto alternativy podobné, s ohledem na to, že každá pochází z jiné země a vznikla za různých okolností. Práce by měla přispět k rozšíření do povědomí v České republice o dalších alternativách, které se ve světě rozvíjejí. Dále se práce věnuje myšlenkám, které by bylo užitečné použít ve školách hlavního proudu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|