Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informační systém pro analýzu SEO parametrů webových prezentací
Karlík, Ondřej ; Ruttkay, Ladislav (oponent) ; Tobola, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice zpřístupnění často využívaných informací uživatelům provádějícím optimalizace webových stránek pro vyhledávače implementovaným informačním systémem. Obsahuje teoretický popis sledovaných SEO parametrů a způsobů jejich získání a zpracování, také vysvětlení úskalí širšího využití informačního systému.
BRDF dílna
Matějka, Jiří ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Karlík, Ondřej (oponent)
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro interaktivní experimenty s funkcemi BRDF. Uživatel může zadat libovolnou funkci BRDF analytickým vzorcem, včetně definice parametrů. Program poté použije tuto BRDF pro zobrazení jednoduché scény. Parametry funkce jsou přitom uživatelsky měnitelné, s okamžitým dopadem na vzhled scény. Aplikace využívá programovatelné GPU pro dosažení velké rychlosti výpočtu.
Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media
Houška, Čestmír ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Karlík, Ondřej (oponent)
Název práce: Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích Autor: Čestmír Houška Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. Abstrakt: Tato práce zkoumá použití metod pro urychlení dotazů na viditel- nost v algoritmech pro výpočet přenosu světla, přičemž je kladen důraz na kon- zervativnost a nízkou režii urychleného dotazu. Je zde prezentováno několik publikovaných nesměrových i směrových metod, využívajících pole vzdáleností (distance field), spolu s popisem jejich vlastností. Dvě z těchto metod jsou pak implementovány a důkladně otestovány v existujícím vykreslovacím systému na integrátoru, sledujícím světelné cesty (path tracer), i na vlastní implementaci krokujícího (ray marching) integrátoru pro výpočet jednou rozptýleného světla. Je zde také navržena, implementována a otestována metoda, která dále urychluje původní metody, založené na polích vzdáleností, tím, že předem uloží výsledky některých dotazů. Dále je nastíněno několik možných rozšíření této metody. Klíčová slova: počítačová grafika, vykreslování, opticky aktivní média, viditelnost
Tadeáš Hájek z Hájku a jeho přínos renesanční době v Čechách
Karlík, Ondřej ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Práci zahajuji vstupem do dobového kontextu, kterému byl Tadeáš Hájek vystaven a v jehož rámci působil. Byla to doba renesanční, doba víry v magii a jiné hermetické nauky, ale také doba velkých vědeckých objevů a poznatků majících zásadní vliv například na proměnu tehdejší kosmologie. Mým záměrem na začátku práce je charakteristiku této doby vyložit. Další kapitola se zaměřuje hlavně na Hájkovu biografii a přehled jeho hlavních děl. Prostor zprvu dávám pojednání o Hájkově mládí a jeho studiích doma i v zahraničí. Následně píši o tom, v jakých oborech byl Hájek aktivní a jaká díla v těchto oblastech publikoval. Hájkovu činnost v lékařství a astronomii rozvádím obšírněji, neboť v nich byla jeho aktivita výraznější než v jiných oborech. V další části kapitoly o Hájkově životě se zabývám přátelstvím Hájka s Tychonem Brahem, které podle mne také stojí za pozornost. Kapitolu uzavírám objasněním Hájkova vztahu k alchymii. Následuje stěžejní kapitola práce, ve které představuji Hájkovo vědecké úsilí ve čtyřech oblastech, které neunikly jeho zájmu. Nejdříve v souvislosti s Hájkem pojednávám o astronomii, následuje medicína, pak botanika a nakonec pivovarnictví. Tyto čtyři oblasti jsem vybral z toho důvodu, že jim podle mého zjištění přispěl Hájek svým úsilím největší měrou, a je na nich navíc dobře zřejmá velká...
Efficient visibility calculation for light transport simulation in participating media
Houška, Čestmír ; Křivánek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Karlík, Ondřej (oponent)
Název práce: Efektivní výpočet viditelnosti pro simulaci přenosu světla v opticky aktivních médiích Autor: Čestmír Houška Katedra / Ústav: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí diplomové práce: doc. Ing. Jaroslav Křivánek, Ph.D. Abstrakt: Tato práce zkoumá použití metod pro urychlení dotazů na viditel- nost v algoritmech pro výpočet přenosu světla, přičemž je kladen důraz na kon- zervativnost a nízkou režii urychleného dotazu. Je zde prezentováno několik publikovaných nesměrových i směrových metod, využívajících pole vzdáleností (distance field), spolu s popisem jejich vlastností. Dvě z těchto metod jsou pak implementovány a důkladně otestovány v existujícím vykreslovacím systému na integrátoru, sledujícím světelné cesty (path tracer), i na vlastní implementaci krokujícího (ray marching) integrátoru pro výpočet jednou rozptýleného světla. Je zde také navržena, implementována a otestována metoda, která dále urychluje původní metody, založené na polích vzdáleností, tím, že předem uloží výsledky některých dotazů. Dále je nastíněno několik možných rozšíření této metody. Klíčová slova: počítačová grafika, vykreslování, opticky aktivní média, viditelnost
Zobrazování drahokamů
Krtek, Lukáš ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Karlík, Ondřej (oponent)
Broušené drahokamy získávají svůj charakteristický vzhled díky způsobu, jakým v nich dochází k mnohačetným odrazům a lomům světla. Cílem této práce je navrhnout a implementovat aplikaci pro fotorealistické zobrazování drahokamů. Nejdůležitějšími efekty, na které se zaměříme, jsou realistická disperze světla a refrakční kaustiky. K zobrazováníí používáme známý algoritmus sledování cest s experimentální úpravou pro rychlejší vykreslování kaustik. V této práci rovněž navrhneme a implementujeme nástroj umožňující generování polygonálních modelů drahokamů na základě jednoduchého uživatelského popisu.
BRDF dílna
Matějka, Jiří ; Pelikán, Josef (vedoucí práce) ; Karlík, Ondřej (oponent)
Cílem práce je navrhnout aplikaci pro interaktivní experimenty s funkcemi BRDF. Uživatel může zadat libovolnou funkci BRDF analytickým vzorcem, včetně definice parametrů. Program poté použije tuto BRDF pro zobrazení jednoduché scény. Parametry funkce jsou přitom uživatelsky měnitelné, s okamžitým dopadem na vzhled scény. Aplikace využívá programovatelné GPU pro dosažení velké rychlosti výpočtu.
Informační systém pro analýzu SEO parametrů webových prezentací
Karlík, Ondřej ; Ruttkay, Ladislav (oponent) ; Tobola, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o problematice zpřístupnění často využívaných informací uživatelům provádějícím optimalizace webových stránek pro vyhledávače implementovaným informačním systémem. Obsahuje teoretický popis sledovaných SEO parametrů a způsobů jejich získání a zpracování, také vysvětlení úskalí širšího využití informačního systému.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.