Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Faktory ovlivňující oblibu matematiky u žáků základní školy
Karhanová, Jitka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Shrnutí Diplomová práce se věnuje problematice obliby matematiky u žáků druhého stupně základní školy a faktorům, které ji ovlivňují. Konkrétně se jedná o sebepojetí žáka v matematice, vztah žáků k matematice, význam matematiky pro budoucnost, osobnost učitele matematiky a jeho pedagogické kompetence, klima třídy a vztah rodičů žáka k matematice. V teoretické části se zabývám zpracováním a výkladem jednotlivých faktorů, které mohou ovlivňovat oblibu matematiky u žáků, v dostupné odborné literatuře. Dále uvádím výsledky výzkumů, které byly na dané téma realizovány, a to v mezinárodním i národním měřítku. Praktická část je věnována výzkumu, který jsem na téma faktorů ovlivňujících oblibu matematiky realizovala. Jedná se o výzkum kvantitativní a byl uskutečněn dotazníkovou metodou. V první fázi byl proveden předvýzkum, který sloužil k ověření vhodnosti zkonstruovaných dotazníků. Po upravení dotazníků na základě zkušenosti z předvýzkumu bylo provedeno hlavní výzkumné šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny výsledky mnou provedeného výzkumu a jejich porovnání s výsledky mezinárodního výzkumu OECD/PISA 2003. V závěru jsou vyhodnoceny hypotézy a shrnuty výsledky výzkumu. Mezi faktory které ovlivňují oblibu matematiky u žáků, se zařadil vliv osobnosti učitele, rodičů a sebehodnocení žáků.
Faktory ovlivňující oblibu matematiky u žáků základní školy
Karhanová, Jitka ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Shrnutí Diplomová práce se věnuje problematice obliby matematiky u žáků druhého stupně základní školy a faktorům, které ji ovlivňují. Konkrétně se jedná o sebepojetí žáka v matematice, vztah žáků k matematice, význam matematiky pro budoucnost, osobnost učitele matematiky a jeho pedagogické kompetence, klima třídy a vztah rodičů žáka k matematice. V teoretické části se zabývám zpracováním a výkladem jednotlivých faktorů, které mohou ovlivňovat oblibu matematiky u žáků, v dostupné odborné literatuře. Dále uvádím výsledky výzkumů, které byly na dané téma realizovány, a to v mezinárodním i národním měřítku. Praktická část je věnována výzkumu, který jsem na téma faktorů ovlivňujících oblibu matematiky realizovala. Jedná se o výzkum kvantitativní a byl uskutečněn dotazníkovou metodou. V první fázi byl proveden předvýzkum, který sloužil k ověření vhodnosti zkonstruovaných dotazníků. Po upravení dotazníků na základě zkušenosti z předvýzkumu bylo provedeno hlavní výzkumné šetření. V závěru praktické části jsou uvedeny výsledky mnou provedeného výzkumu a jejich porovnání s výsledky mezinárodního výzkumu OECD/PISA 2003. V závěru jsou vyhodnoceny hypotézy a shrnuty výsledky výzkumu. Mezi faktory které ovlivňují oblibu matematiky u žáků, se zařadil vliv osobnosti učitele, rodičů a sebehodnocení žáků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.