|
The Contribution of Coaching to Adult Learning
Kapustová, Katarína ; Fonville, Alexandra (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Práce se zabývá problematikou koučování v kontextu učení (se) dospělých. Cílem práce je identifikovat potenciální přínosy koučovacích sezení s profesionálním koučem pro učení se koučovaného klienta v podobě změn v oblasti jeho osobnostních a sociálních kompetencí. Pozornost je věnována představení teoretického rámce koučování a jeho hlavních principů. Práce se dále zabývá charakteristikou kouče a koučovaného jako účastníků koučovacího procesu a jejich vztahem; následně je pozornost zaměřena na fenomén učení se specifickým zaměřením na učení (se) dospělých. Text se zabývá také koučováním v kontextu učení (se) dospělých a rozebírá klíčové myšlenky a principy vybraných teorií učení dospělých, které jsou relevantní jak pro praxi, tak pro teoretický základ koučování. Tato práce zahrnuje kvalitativní empirické šetření zaměřené na objasnění přínosu účasti klienta v individuálním koučování pro jeho učení z pohledu koučovaných a koučů z České republiky a Slovenska, přičemž se specificky jedná o kouče akreditované ICF, EMCC nebo SAKo a klienty, kteří absolvovali koučování s profesionálním koučem akreditovaným některou z těchto organizací. Klíčová slova koučink, koučování, kouč, koučovaný, přínos koučinku, učení dospělých, učení ze zkušenosti, reflexe, teorie učení
|