Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce aktérů v oblasti mimoškolního vzdělávání rozvíjející aspirace žáků z lokalit ohrožených sociálním vyloučením
Kalný, Bernard ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Šmídová, Olga (oponent)
Děti vyrůstající v prostředí sociálního vyloučení si osvojují hodnoty a návyky, které jim ztěžují integraci do školního prostředí. Neúspěch těchto dětí ve škole je doprovázený omezenými vzdělanostními a profesními cíli, které významným způsobem brání v sociální integraci. Vládní koncepce sociální integrace a odborná veřejnost považují oblast vzdělávání za klíčovou pro zabránění mezigeneračnímu přenosu sociálního vyloučení. Na vzdělávání dětí ze sociálně vyloučeného prostředí se vedle škol významně podílí nevládní neziskové organizace, které nabízí sociální služby působící na zvyšování vzdělanostních a profesních aspirací. Tato diplomová práce se zabývá vlivem školy na vzdělanostně profesní aspirace dětí ze sociálně vyloučeného prostředí. Zkoumána je koordinace aktivit a spolupráce nevládní neziskové organizace, škol a místní samosprávy na vzdělávání a posilování vzdělanostně profesních aspirací v případě krajského města Plzeň. Na základě analýzy výzkumu je v práci prezentován návrh systému koordinace nevládní neziskové organizace a školy ve vzdělávání sociálně vyloučených dětí. Klíčová slova: koordinace školství a sociálních služeb nevládní neziskové organizace sociálního vyloučení školy vzdělanostně profesní aspirace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.