Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rhythms of restlessness
Hudecová, Stanislava ; Kadlčák, Šimon (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
V bakalárskej práci Rhythms of restlessness spracovávam prostredníctvom osobných asociácií a spomienok, témy pracovnej etiky a kapitalisticky orientovanej kultúry dnešnej spoločnosti. V inštalácii tvorenej sériou objektov a v nich zakomponovanými kresbami, zhmotňujem svoje intímne postoje či pocity pomocou kombinovania momentov zo spomienok s momentami z každodenných rutinných činností, ktoré sú upozadenou a prehliadanou súčasťou nášho každodenného „autopilotného“ fungovania. Kancelárska stolička tu vystupuje ako spomienka, metafora či symbol pracovania a jej rôzne spracovania naprieč inštaláciou sú nositeľmi odkazov k mojim asociáciám spojeným s týmto fenoménom. Pomocou tejto práce skúmam vzťahy môjho blízkeho okolia k tomu, čo znamená fungovať v dnešnej dobe orientovanej na úspech namiesto spokojnosti, a tiež pre mňa osobne slúži ako cesta k uvedomeniu si vlastného miesta v kontexte mojej umeleckej praxe. Práca vychádza z mojich predošlých projektov, v ktorých som sa často zaoberala témami vlastnej intimity a psychológie v kontexte fungovania v dnešnej dobe. Úzko súvisí s poslednou prácou s názvom Bedroom routines, ktorá metaforicky spracovávala domáce rutiny a momenty, nasledovaním štylizovanej postavy, ktorá je v tvorbe mojim „avatarom“.
Breathing hard at the pastures
Davidová, Iva ; Kadlčák, Šimon (oponent) ; Lungová, Barbora (vedoucí práce)
Moje bakalářská práce vychází z posthumanistického přístupu k (ne)volné přírodě a současně jej svým způsobem analyzuje na příkladech vizuálního lidského zobrazovaní fauny a flóry a na otázce „přirozenosti”. Zkoumám současnou estetiku zobrazovaní „přírody” na jedné straně ve vizuálním umění a na straně druhé v prostoru sociálních sítí, protože je považuji za propojené sféry. V obou dnes lze pozorovat tendenci k vymezování se vůči romantizaci volné přírody a škodlivosti, kterou tato romantizace způsobuje. Z obou zdrojů následně pramení vizuální jazyk, který si sama osvojuji v kontextu zpracování bakalářské práce. Kromě zřetelné návaznosti na svá předešlá díla, v kterých již rozvíjím tématiku rostlin, zejména travin, různě zasazených do krajin bez lidí, využívám v bakalářské práci navíc jazyk existenciálních memů manifestně se vyhýbajících romantizaci přírody a její antropomorfizaci. Multimediální přístup by měl dle mé představy rezonovat s neexistencí hranic mezi romantizací a neromantizací toho, čemu říkáme příroda. Prostřednictvím kombinace medií zkoumám, jak se moje vlastní vymezení vůči romantizaci přírody dále projevuje a pozoruji, že odpor vůči romantizaci nakonec plodí novou romantizaci, a že jako lidi máme tendenci k nekonečné estetizaci všeho nelidského. Esejisticko-poetizující text, který považuji za další vyjadřovací prostředek, mi slouží právě k dořečení některých rovin této komplexní problematiky, například důležité reflexivní vrstvy. Svými díly kladu otázky, jak se tyto mechanismy uplatňují v umění, co konkrétní estetické vzorce nebo trendy dělají a jaký estetický prožitek umožňují. Lze být současně romantická i naléhavě angažovaná tváří tvář apokalypse?
REALITY
Kadlčák, Šimon ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Základem diplomové práce Reality na FaVU VUT v Brně jsou dokumentární záběry fotbalových fanoušků, pořízené se štábem spolupracovníků během zápasu 24. kola 1. ligy mezi SK Slavia Praha a FC Hradec Králové na jaře 2017. Prezentace formou vícekanálové videoinstalace umožňuje sledovat paralelně se odehrávající děje. V celkovém záběru můžeme sledovat tribunu, na které sídlí slávistický kotel, v podobě mohutného, vysoce koordinovaného mnohohlavého davu. Simultánně natáčené detailní záběry dávají nahlédnout individuality, které v celku zůstávají ukryty v mase. Juxtapozice těchto záběrů otevírá otázky po povaze a vzájemném vztahu jednotlivce a kolektivu. Ten se v závislosti na perspektivě (pohled z dálky/pohled zblízka) může zdát jednou jako provázaný a podruhé jako vzájemně nezávislý. V textu Dokumentace VŠKP naznačuji několik myšlenek týkajících se právě vztahu jednotlivce/kolektivu a některých dalších souvisejících problémů: role kulturní i jiné podmíněnosti ve vnímání tohoto vztahu, povahy času, nebo role a závažnosti pohledu či pozorování.
Prozatimní konstelace 2015
Kadlčák, Šimon ; Vítková,, Lenka (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Autorská kniha Boční pohled na zatmění Slunce je pokusem o artikulaci vlastní tvůrčí metodologie. Prosté slovní deklamace, úryvky opsané z knížek a konceptuální skici lze chápat jako heslovitý doplněk mojí práce posledních několika let. Pokud však náhodou čtenář nic z této práce nezná, měla by kniha fungovat jako autonomní poetický konvolut.
REALITY
Kadlčák, Šimon ; Havlíček, Jiří (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
Základem diplomové práce Reality na FaVU VUT v Brně jsou dokumentární záběry fotbalových fanoušků, pořízené se štábem spolupracovníků během zápasu 24. kola 1. ligy mezi SK Slavia Praha a FC Hradec Králové na jaře 2017. Prezentace formou vícekanálové videoinstalace umožňuje sledovat paralelně se odehrávající děje. V celkovém záběru můžeme sledovat tribunu, na které sídlí slávistický kotel, v podobě mohutného, vysoce koordinovaného mnohohlavého davu. Simultánně natáčené detailní záběry dávají nahlédnout individuality, které v celku zůstávají ukryty v mase. Juxtapozice těchto záběrů otevírá otázky po povaze a vzájemném vztahu jednotlivce a kolektivu. Ten se v závislosti na perspektivě (pohled z dálky/pohled zblízka) může zdát jednou jako provázaný a podruhé jako vzájemně nezávislý. V textu Dokumentace VŠKP naznačuji několik myšlenek týkajících se právě vztahu jednotlivce/kolektivu a některých dalších souvisejících problémů: role kulturní i jiné podmíněnosti ve vnímání tohoto vztahu, povahy času, nebo role a závažnosti pohledu či pozorování.
Prozatimní konstelace 2015
Kadlčák, Šimon ; Vítková,, Lenka (oponent) ; Cenek, Filip (vedoucí práce)
Autorská kniha Boční pohled na zatmění Slunce je pokusem o artikulaci vlastní tvůrčí metodologie. Prosté slovní deklamace, úryvky opsané z knížek a konceptuální skici lze chápat jako heslovitý doplněk mojí práce posledních několika let. Pokud však náhodou čtenář nic z této práce nezná, měla by kniha fungovat jako autonomní poetický konvolut.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.