Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Faktory ovlivňující kvalitativní uakzatele silážovaných krmiv
KUBÁT, Václav
V provozních podmínkách bylo v tříletém období provedeno vyhodnocení faktorů, které ovlivňují kvalitativní ukazatele travních siláží. Fermentace a celková kvalita byly hodnoceny normou, kterou doporučuje AgroKonzulta Žamberk a EKO-LAB Žamberk. Vyhodnocení proběhlo ve dvou souborech. Do prvního souboru byly zařazeny vzorky pro vyhodnocení vlivu aditivních látek na základě ukazatelů fermentačních charakteristik. Zde byly vytvořeny tři skupiny po 14-ti vzorcích. Kontrolní, neošetřená žádným konzervačním přípravkem. Do druhé skupiny byly zařazeny siláže ošetřené bakteriálními přípravky. Do třetí skupiny byly zařazeny siláže ošetřené bakteriálně-enzymatickými přípravky. Na základě vyhodnocení výsledků je možné konstatovat, že silážní přípravky kladně ovlivňují fermentační proces a tím i výslednou kvalitu siláží. Statisticky velmi významných hodnot (P < 0,01) bylo dosaženo u stupně proteolýzy, kdy lepších hodnot bylo dosaženo u skupin s použitím konzervačních přípravků. Skupiny travních siláží s použitím konzervačních přípravků dosáhly významně lepších hodnot (P < 0,05) u obsahu kyseliny mléčné, než skupina neošetřená žádným přípravkem. Při hodnocení fermentačního procesu bylo zjištěno u skupiny travních siláží ošetřených bakteriálně-enzymatickými přípravky o 14,4 % vyšší zastoupení siláží v I. třídě jakosti, oproti travním silážím ošetřených bakteriálními přípravky. Do druhého souboru byly zařazeny vzorky dle fenofáze: konec sloupkování, počátek metání a plné metání. Každá skupiny obsahovala 12 vzorků. Vyhodnoceny byly ukazatele výživné hodnoty. Hodnoty NL, PDIN, a SOH byly velmi významně ovlivněny (P < 0,01) fenofázemi. Nejlepší výsledky byly zaznamenány u travních siláží sklizených na konci sloupkování. Hodnoty CF a NEL byly statisticky vysoce významné (P < 0,01) u skupin siláží sklizených na konci sloupkování a na počátku metání oproti skupině na konci metání.
Geometrická zobrazení
Trkovská, Dana ; Kubát, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována geometrickým zobrazením a její text je tématicky určen studentům třetího ročníku učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jako studijní materiál. Lze ho ale použít také jako doplňkový materiál při vedení středoškolského semináře. Vychází z přednášek a cvičení předmětu Geometrie II. S pojmem zobrazení se studenti seznamují již při výuce na základní a střední škole, proto je nejprve uveden přehled základních poznatků o geometrických zobrazeních v současných učebnicích matematiky. Další část práce obsahuje teoretické poznatky o geometrických zobrazeních ve formě definic a vět včetně jejich důkazů. Velká část je věnována vlastnostem afinních zobrazení, speciálně pak zobrazením shodným a podobným. V závěru je probrána kruhová inverze, jakožto příklad zobrazení, které není afinní. Celý text je pro větší názornost doplněn řadou obrázků. Na teoretickou část navazuje sbírka příkladů, u kterých je uvedeno jejich řešení.
Geometrická zobrazení
Trkovská, Dana ; Kubát, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována geometrickým zobrazením a její text je tématicky určen studentům třetího ročníku učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jako studijní materiál. Lze ho ale použít také jako doplňkový materiál při vedení středoškolského semináře. Vychází z přednášek a cvičení předmětu Geometrie II. S pojmem zobrazení se studenti seznamují již při výuce na základní a střední škole, proto je nejprve uveden přehled základních poznatků o geometrických zobrazeních v současných učebnicích matematiky. Další část práce obsahuje teoretické poznatky o geometrických zobrazeních ve formě definic a vět včetně jejich důkazů. Velká část je věnována vlastnostem afinních zobrazení, speciálně pak zobrazením shodným a podobným. V závěru je probrána kruhová inverze, jakožto příklad zobrazení, které není afinní. Celý text je pro větší názornost doplněn řadou obrázků. Na teoretickou část navazuje sbírka příkladů, u kterých je uvedeno jejich řešení.
Webová aplikace pro výuku stereometrie
Kadlecová, Ludmila ; Kubát, Václav (oponent) ; Robová, Jarmila (vedoucí práce)
Nazev prace: Webova aplikacc pro vytiku stereometric Autor: Ludmila Kadlecova Katedra: Katedra didaktiky matematiky" Vedouci bakalafskc pracc: RNDr. Jarmila Robova, CSc. E-mail vedoucfho: robova@karliii.nilT.cuni.cz Absirakt: Tato pracc vzniklajako webova aplikace pro vyuku sicreometrie. Je urcena pfedcvsfm studentum a ucilelum stfednich skol. Webova aplikace vznikala ve dvou verzich. Verze podporujfci Cabri aplety a verze bez podpory Cabri apletu. Stranky maji dvc /akladnf casti a to cast vykladovou cast a cast s pffklady. Ncjdulczitcjsi kapiloly pracc jsou Rezy mnohostenu a Prunik pnmky a mnohostenu. Prace se zabyva polohovymi ulohami. Klicova slova: webova aplikace, sicreometrie, Cabri, vzajemne polohy Title: Web application for teaching of stereometry Author: Ludmila Kadlccova Department: Department of Didactics of Mathematics Supervisor: RNDr. Jarmila Robova, CSc. Supervisor's e-mail address: : Abstract: This thesis was created as a web application for streometry teaching. It is adresscd mostly to students and teachers of grammar schools. Web applications originated in two versions. A version that props Cabri applets and a version that doesn't. Websites are divided into two basic parts, the interpretation part and the part with examples. The most important passages are...
Programy podporující výuku matematiky
Machová, Dana ; Kubát, Václav (oponent) ; Kašpar, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na využití CAS systému TI InterActive! pro podporu výuky matematiky na středních školách. Výsledky ankety "Programy podporující výuku matematiky", které prezentuji v úvodu práce, naznačují, že CAS systémy nejsou v našich školách příliš rozšířeny. Zamýšlím se nad možnými příčinami této situace. Uvádím přehled matematických nástrojů tohoto typu, popisuji jejich obecné vlastnosti a navazuji porovnáním programů nejčastěji používaných v našem školství (Derive, Maple, Mathematica). Část věnovaná samotnému TI InterActive! je uvozena souhrnem vlastností a možností tohoto programu. Dále pokračuje stručným návodem pro práci s TI InterActive!. Popisuji výhody i nevýhody tohoto programu, jak v porovnání s ostatními CAS systémy, tak z pohledu výuky matematiky na našich středních školách. Uvádím způsoby, jak je možné TI InterActive! využívat, a tématické oblasti, pro něž je vhodný. Své závěry dokládám ukázkami vytvořenými v TI InterActive!, z nichž nejrozsáhlejší jsou materiály pro výuku funkcí a diferenciálního počtu.
Geometrická zobrazení
Trkovská, Dana ; Boček, Leo (oponent) ; Kubát, Václav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je věnována geometrickým zobrazením a její text je tématicky určen studentům třetího ročníku učitelství matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy v Praze jako studijní materiál. Lze ho ale použít také jako doplňkový materiál při vedení středoškolského semináře. Vychází z přednášek a cvičení předmětu Geometrie II. S pojmem zobrazení se studenti seznamují již při výuce na základní a střední škole, proto je nejprve uveden přehled základních poznatků o geometrických zobrazeních v současných učebnicích matematiky. Další část práce obsahuje teoretické poznatky o geometrických zobrazeních ve formě definic a vět včetně jejich důkazů. Velká část je věnována vlastnostem afinních zobrazení, speciálně pak zobrazením shodným a podobným. V závěru je probrána kruhová inverze, jakožto příklad zobrazení, které není afinní. Celý text je pro větší názornost doplněn řadou obrázků. Na teoretickou část navazuje sbírka příkladů, u kterých je uvedeno jejich řešení.

Viz též: podobná jména autorů
1 Kubát, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.