Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace vzdělávacího systému České republiky a Francie se zaměřením na výuku základů společenských věd na gymnáziích
Krbcová, Michaela ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Prvním cílem této diplomové práce je komparace dvou vzdělávacích systémů, a to českého a francouzského. Při porovnávání obou systémů jsem věnovala pozornost jak společným rysům, tak především prvkům, ve kterých se tyto dva systémy odlišují. Provedla jsem analýzu obou vzdělávacích systémů a to jak obecně, tak konkrétně a pokusila se odhalit jejich podstatu. Dalším cílem diplomové práce je poukázat na problémy či lépe řečeno nedokonalosti, které současný český vzdělávací systém vykazuje. Přitom jsem se pokusila nastínit některá řešení, která vycházejí právě z francouzského modelu. Třetím cílem je analýza jednoho z problémů českého vzdělávacího systému, a to konkrétně přijímacích zkoušek na vysoké školy. Současný model používaný v České republice vykazuje značné nedokonalosti, a to hlavně v oblasti spolupráce vysokých škol se soustavou sekundárního vzdělávání. Provedla jsem výzkum, v němž jsem použila modelové přijímací testy na vybrané vysoké školy a odbornou literaturu, která slouží na českých gymnáziích jako učebnice v oblasti základů společenských věd. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly, že absolventi českých gymnázií nejsou pro přijímací řízení na vysoké školy dostatečně vybaveni. Tento závěr rovněž svědčí o potřebě právě probíhající reformy školského systému v České republice.
Ideál krásy člověka v historickém kontextu.
KRBCOVÁ, Michaela
Téma této bakalářské práce je: "Ideál krásy v historickém kontextu." Zabývá se vývojem krásy od prvopočátku až po současnost a uvádí nám podrobněji jednotlivá období a změny v nich. Práce se zabývá též vzory ideálu krásy, typologií a klasifikací žen, faktory ovlivňující vzhled člověka, genderovými stereotypy mezi mužem a ženou. Neodmyslitelně k tomuto tématu patří též objektivní a subjektivní hodnocení a jeho vývoj, rovněž poruchy příjmu potravy a jiné negativní vlivy.
Komparace vzdělávacího systému České republiky a Francie se zaměřením na výuku základů společenských věd na gymnáziích
Krbcová, Michaela ; Havlínová, Ivana (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Prvním cílem této diplomové práce je komparace dvou vzdělávacích systémů, a to českého a francouzského. Při porovnávání obou systémů jsem věnovala pozornost jak společným rysům, tak především prvkům, ve kterých se tyto dva systémy odlišují. Provedla jsem analýzu obou vzdělávacích systémů a to jak obecně, tak konkrétně a pokusila se odhalit jejich podstatu. Dalším cílem diplomové práce je poukázat na problémy či lépe řečeno nedokonalosti, které současný český vzdělávací systém vykazuje. Přitom jsem se pokusila nastínit některá řešení, která vycházejí právě z francouzského modelu. Třetím cílem je analýza jednoho z problémů českého vzdělávacího systému, a to konkrétně přijímacích zkoušek na vysoké školy. Současný model používaný v České republice vykazuje značné nedokonalosti, a to hlavně v oblasti spolupráce vysokých škol se soustavou sekundárního vzdělávání. Provedla jsem výzkum, v němž jsem použila modelové přijímací testy na vybrané vysoké školy a odbornou literaturu, která slouží na českých gymnáziích jako učebnice v oblasti základů společenských věd. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly, že absolventi českých gymnázií nejsou pro přijímací řízení na vysoké školy dostatečně vybaveni. Tento závěr rovněž svědčí o potřebě právě probíhající reformy školského systému v České republice.

Viz též: podobná jména autorů
1 Krbcová, Magdaléna
3 Krbcová, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.