|
Proces jako divadlo - Proces s Miladou Horákovou a jeho literární a divadelní podoby
Konvalinková, Veronika ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se na základě historických souvislostí zabývá teatralitou politického procesu s Miladou Horákovou a spol. a jeho divadelními reflexemi. Na politický proces je zde vzhledem k jeho rituálnímu a divadelnímu charakteru nahlíženo jako na ideologickou fikci. V následujících kapitolách jsou interpretovány divadelní inscenace inspirované tímto procesem. V prvé řadě se jedná o hru E. F. Buriana Pařeniště v kontextu socialistického realismu, která byla uvedena na scénu brzy po procesu, pozornost je věnována i významu jejího znovuuvedení v roce 2008. Poslední část práce je věnována současným inscenacím inspirovaným procesem s Miladou Horákovou (hře Karla Steigerwalda Horáková, Gottwald a opeře Aleše Březiny a Jiřího Nekvasila Zítra se bude...), které tematizují absurdnost a bizarní atmosféru tohoto procesu.
|
|
Proces jako divadlo - Proces s Miladou Horákovou a jeho literární a divadelní podoby
Konvalinková, Veronika ; Heczková, Libuše (vedoucí práce) ; Bílek, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se na základě historických souvislostí zabývá teatralitou politického procesu s Miladou Horákovou a spol. a jeho divadelními reflexemi. Na politický proces je zde vzhledem k jeho rituálnímu a divadelnímu charakteru nahlíženo jako na ideologickou fikci. V následujících kapitolách jsou interpretovány divadelní inscenace inspirované tímto procesem. V prvé řadě se jedná o hru E. F. Buriana Pařeniště v kontextu socialistického realismu, která byla uvedena na scénu brzy po procesu, pozornost je věnována i významu jejího znovuuvedení v roce 2008. Poslední část práce je věnována současným inscenacím inspirovaným procesem s Miladou Horákovou (hře Karla Steigerwalda Horáková, Gottwald a opeře Aleše Březiny a Jiřího Nekvasila Zítra se bude...), které tematizují absurdnost a bizarní atmosféru tohoto procesu.
|
|
Možnosti využití dramatické výchovy v předškolním vzdělávání k prosociálnímu rozvoji
KONVALINKOVÁ, Veronika
Cílem této práce je poukázat na možnosti dramatické výchovy v předškolním vzdělávání v oblasti rozvoje prosociálního cítění a chování dětí. Teoretická část je zaměřena na základní pojmy dramatické výchovy, jsou zde vymezeny její cíle a metody (respektive techniky) využitelné při práci s dětmi v mateřské škole. Také poukazuji na souvislost RVP PV a dramatické výchovy. Dále v teoretické části mé práce objasňuji pojmy prosociálnost, prosociální chování a jeho význam při rozvoji dětí předškolního věku. Praktická část se skládá z ukázky obsahu vzdělávání školního vzdělávacího programu. Dále dvou projektů, které jsou zaměřené na rozvoj prosociálního chování dětí vedené právě metodami dramatické výchovy. A na závěr je uvedeno ověření výsledků vzdělávání.
|
|
VÝZNAMNÉ RODINY ČESKÉHO TEPLOKREVNÍKA NETOLICKÉHO CHOVU
KONVALINKOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá analýzou významných rodin českého teplokrevníka netolického chovu. Cílem práce bylo najít netolické rodiny v populaci českého teplokrevníka, analyzovat plemennou strukturu populace klisen, zpracovat přehled o exteriérových vlastnostech, o sportovní výkonnosti a zhodnotit plodnost chovných klisen. Podkladové údaje byly získány z chovatelské evidence Svazu chovatelů českého teplokrevníka a z dochovaných plemenářských záznamů hřebčína Netolice. Data a výsledky byly zpracovány v programu MS Excel. Celkem byly sledovány ukazatele u 799 klisen, které byly zařazeny do třiceti netolických rodin. Z celkového počtu klisen zařazených do statistického souboru jich je 401 stále žijících. Z výsledků vyplynulo, že netolické rodiny i nadále působí v chovu českého teplokrevníka a jsou jeho nezanedbatelnou součástí. Mezi klisnami narozenými v Netolicích a klisnami narozenými mimo hřebčín byly zjištěny statisticky průkazné rozdíly v utváření exteriéru, a to především u indexu mohutnosti ( F-test 103,87***) a kostnatosti.
|