Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Některé ekonomické aspekty vzdělávání v České republice
KOMENDOVÁ, Michaela
Cílem práce je poskytnout aktuální přehled vybraných ekonomických aspektů vzdělávání v České republice. Současně bude v práci zmapován základní koncept práce jako výrobního faktoru, resp. lidského kapitálu (T. W. Schultz, G. S. Becker) a jejich aplikace na sektor školství ČR. Vzdělávací systém České republiky pak bude posuzován na základě údajů a kritérií, které zpracovává Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Metody použité k tomuto účelu jsou kvalifikovaná heuristika, komparace a analýza, protože některé údaje a výsledky je nutné konfrontovat s dalšími výsledky, které jsou zpracovány reprezentativními mezinárodními a národními statistickými výzkumnými institucemi (ČSÚ, Eurostat, CERGE-EI).V této práci jsou zahrnuty pouze vybrané ekonomické aspekty vzdělávání. Teoretická část nás seznamuje s lidským kapitálem, jeho pojetím dle W.T. Schultze a G.S. Beckera, jeho měřením a dále významu vzdělávání pro českou společnost. Teoretická část dále definuje hlavní ekonomické aspekty vzdělávání a průzkumy PISA a PIAAC. Praktická část je věnována výsledkům vybraných ukazatelů a průzkumů PISA a PIAAC.
Základní makroekonomické ukazatele ČR v ukazatelích OECD
KOMENDOVÁ, Michaela
Cílem práce je poskytnout aktuální základní přehled o vývoji ekonomiky České republiky v klíčových ukazatelích, které vydává a zpracovává Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Metody použité k tomuto účelu jsou kvalifikovaná heuristika, která je použita pro výběr ekonomických indikátorů v časové řadě 2000-2010, a metoda výběru a komparace vybraných ekonomických veličin, protože některé údaje či výsledky je nutné dále konfrontovat s údaji a výsledky jiných zpracovatelských institucí včetně jejich metodologie (Český Statistický úřad, Eurostat). V této práci jsou rovněž zahrnuty některé ukazatele vzdělávání, jejichž vliv na českou hospodářskou politiku je značný. Praktická část nás seznamuje s OECD a definuje hlavní makroekonomické ukazatele, jako jsou hrubý domácí produkt, inflace a nezaměstnanost, jejich druhy a způsoby měření. V této části je také zahrnut popis vybraných ukazatelů vzdělávání. Praktická část je věnována popisu těchto ukazatelů od roku 2000 do roku 2010.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.