Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Čerpání dotačních titulů v Českém Krumlově v programovém období 2007-2013 a jejich vliv na rozvoj města
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Tématem diplomové práce jsou dotační možnosti v období 2007-2013, které mohou využít obce a využití konkrétních dotačních titulů městem Český Krumlov. Práce je rozdělena do čtyř částí, a to literární přehled, metodika, praktická část a shrnutí výsledků. V první části, literárním přehledu, jsou rozebírána témata regionálního rozvoje, regionální politiky, financování obcí a možnosti využití dotačních titulů obcemi. Další část je zaměřena na stanovení cílů práce a z nich vycházejících hypotéz. Je stanovena metodika, podle níž budou data analyzována a prezentovány výsledky. V praktické části jsou prezentována získaná data, a to jak v rámci jednotlivých let, tak souhrnně za celé programové období. Je zde vyhodnoceno, z jakých dotačních titulů do jakých oblastí a jaké finanční prostředky získalo město Český Krumlov. Ve čtvrté části jsou shrnuty výsledky získané z výzkumu a vyvráceny či potvrzeny stanovené hypotézy.
Metody výuky slovní zásoby ve francouzštině
Kolářová, Lenka ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Znalost slovní zásoby je základem pro dorozumění se v cizím jazyce. Ačkoliv slovní zásoba hraje klíčovou roli ve výuce cizího jazyka, znalost maxima slov neumožňuje studentovi dobře mluvit a vyjadřovat se. Proto ostatní jazykové prostředky (gramatika, fonetika a pravopis) nesmí být opomíjeny a dohromady se slovní zásobou tvoří propojený systém jazyka. Pro svoji diplomovou práci jsem si vybrala metody výuky slovní zásoby tak, aby vedly studenty k porozumění, zapamatování a osvojení nových slov ve francouzštině a současně u nich rozvíjely dovednost komunikace v cizím jazyce. Práci rozděluji na dvě hlavní části, na část teoretickou a na část výzkumnou. Cílem teoretické části práce je vytvoření teoretického přehledu způsobů výuky slovní zásoby v současném vyučování francouzštiny. Ve výzkumné části si potom kladu za cíl, zjistit postoje studentů k výukovým metodám slovní zásoby ve francouzštině. Teoretická východiska i výsledky výzkumu by měly následně učitele i studenty učitelství vést k zamyšlení nad efektivností vyučovacích metod slovní zásoby ve francouzštině a také sloužit jako zdroj inspirace pro výuku slovní zásoby. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Názory občanů Novohradska na dobrovolnou imigraci cizinců do Čech a jejich sociální integraci .
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Tato práce se zabývá studiem názorů české populace, přesněji občanů Novohradska na imigraci do ČR. Došli jsme k zajímavému závěru, že občané Novohradska, se kterými jsme pracovali ve své práci, nejsou dostatečně ztotožněni s touto problematikou. Také to vypovídá o tom, že někteří jedinci mají xenofobní postoje a snaží se odpovědím na otázky týkající se imigrace vyhnout. Lidé mají různé postoje k jednotlivým skupinám imigrantů a tyto postoje rozlišují podle toho, jak jsou cizinci schopni se přizpůsobit a splynout s okolím asimilovat se. Neutrální postoj zaujímají k etnickým příbuzným Slovákům a Polákům, k jedincům jiné etnické a kulturní příslušnosti se však staví negativně. Imigrace cizinců do České republiky se stále zvyšuje. Jak vnímá česká veřejnost příchod imigrantů? Našim výzkumem jsme potvrdili, že cizinci jsou vnímáni spíše pozitivně. Jejich příchod není zcela odmítán jsou vítání ti, kteří jsou schopni se uplatnit na trhu práce, naučit se česky a přijmout český způsob života. Výzkumná část kvantitativního výzkumu bakalářské práce byla realizována dotazníkovým šetřením u respondentů. Získaná data ve své práci jsem zpracovala tak, aby byly ověřeny stanovené hypotézy. Respondenty byli občané ČR v oblasti Novohradsko.
Dopady Společné zemědělské politiky na rozvoj zemědělství a venkova v okresech Český Krumlov a Prachatice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá dopady společné zemědělské politiky (SZP) na rozvoj zemědělství a venkova v okresech Český Krumlov a Prachatice. Teoretická část práce je zaměřena na vznik SZP, její reformy, vstup ČR do EU, zemědělství v ČR před jejím vstupem do EU, a na Program rozvoje venkova 2007-2013 a Program rozvoje venkova 2014-2020. V praktické části je představen vybraný region: okresy Český Krumlov a Prachatice, a jsou zhodnoceny dopady legislativy EU na český venkov a zemědělství. Výzkum je prováděn dotazníkovým šetřením, jak v podnicích se zemědělským zaměřením, tak u soukromých farmářů v okresech Český Krumlov a Prachatice.
Postoje romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže - domu dětí a mládeže České Budějovice
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá zjištění postojů romských rodičů ke vzdělávání jejich dětí v programu Předškoláci Salesiánského střediska mládeže-domu dětí a mládeže České Budějovice. Teoretická část charakterizuje Romy, jejich etnicitu a kulturní odlišnosti a vztah ke vzdělávání. Dále popisuje Salesiány, Salesiánské středisko mládeže-dům dětí a mládeže České Budějovice, jeho vznik a programy, se zaměřením na program Předškoláci. Věnuje se předškolnímu vzdělávání v České republice. Praktická část obsahuje metodiku výzkumu a zdůvodnění jejího použití, popis výzkumného souboru a vyhodnocení odpovědí. V závěru je uvedena diskuze nad zjištěnými postoji rodičů ke vzdělávání s literaturou a doporučení pro úpravu a zlepšení programu Předškoláci, který je sice nastaven dobře, ale přesto z výzkumu vzešli podněty, které by mohli vést ke zvýšení návštěvnosti programu.
Problémy vzdělávání romských dětí
KOLÁŘOVÁ, Lenka
Práce se zabývá problémem vzdělávání romských dětí, jeho vznikem, důsledky a řešeními. Teoretická část popisuje historii Romů a jejich kulturu. Do té patří především rodina, zvyky a jazyk. Dále popisuje, jaké problémy byly při vzdělávání v minulosti a jaké jsou dnes. Zabývá se také úlohou státu a školy při jejich řešení a návrhy na pomoc při vzdělávání. V praktické části práce je porovnáván názor dětí, které se přiházejí doučovat do SaSM - DDM ČB na školní výuku, doučování a romský jazyk, s názorem jejich třídních učitelů, kteří uvádějí své zkušenosti se vzděláváním Romů a s řešením problémů, které romské děti při výuce mají. V závěru je uvedeno srovnání zjištěných poznatků z rozhovorů s obsahem literatury a jiných dokumentů.

Viz též: podobná jména autorů
8 KOLÁŘOVÁ, Libuše
28 KOLÁŘOVÁ, Lucie
5 KOLÁŘOVÁ, Ludmila
10 Kolářová, Lenka
8 Kolářová, Libuše
2 Kolářová, Linda
28 Kolářová, Lucie
5 Kolářová, Ludmila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.