Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Franchising jako podnikatelský záměr
KLUZÁKOVÁ, Lucie
Cílem této diplomové práce je zpracování plánu tuzemské expanze vybraného podniku prostřednictvím vytvoření franchisového řetězce. Před vlastním zpracováním franchisového plánu jsem na základě provedené literární rešerše připravila strukturu jednotlivých dokumentů franchisového balíku. Jako součást praktického výzkumu jsem provedla analýzu vnějšího prostředí podniku formou STEP analýzy a případové studie jednoho z konkurentů podniku a dále jsem provedla analýzu vnitřního prostředí firmy s využitím primárních dat získaných prostřednictvím řízeného rozhovoru s vlastníkem vybraného podniku. S využitím shora uvedených informací jsem vypracovala SWOT analýzu a na základě definovaných silných a slabých stránek a příležitostí a ohrožení jsem stanovila nejvhodnější strategii expanze firmy spočívající v prodeji franchisové licence. Tato strategie se dělí na dvě části: první část počítá s expanzí v rámci krajských a okresních měst, kde franchisor uvažuje o udělení licence s podmínkou minimální měsíční tržby ve výši 900.000,- Kč, jež by mohla být dosažena prostřednictvím tří vhodně alokovaných menších provozoven otevřených současně jedním franchisantem. V průběhu 5 let, tj. od roku 2016 do roku 2020, počítá franchisový plán se získáním pěti franchisantů, z nichž by každý otevřel 3 provozovny ve vybraném geografickém segmentu. Hrubý zisk franchisora z této franchisové sítě činí 1.284.457,- Kč za uvedených pět let. Diplomová práce se soustředí právě na tuto část strategie expanze firmy. Součástí franchisového plánu pro tuto strategii je predikce ročních nákladů, výnosů, hospodářského výsledku a cash flow franchisanta. Z provedených výpočtů jsem odvodila hrubý hospodářský výsledek franchisanta v prvním roce podnikání ve výši 1.719.496,- Kč, přičemž návratnost investice pro franchisanta činí 2 roky a 7 měsíců. Druhá část strategie pak navrhuje expanzi do hlavního města Prahy, kde by bylo vhodné za účelem dosažení co nejvyššího obratu nejprve rozšířit současný obchodní koncept z prodeje tzv. "přes ulici" na pultový prodej s nabídkou určitého počtu míst k sezení. Vzhledem k tomu, že je tato forma poskytování veřejného stravování spojena s přísnějšími legislativními požadavky - například s nutností zřízení přístupu hostů na sociální zařízení musí být tento koncept nejprve ověřen pilotním provozem v režii samotného franchisora.
Rodinné podnikání
KLUZÁKOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rodinné firmy a především na problematiku nástupnictví v těchto firmách. Vybraným výzkumným subjektem pro tuto práci je rodinná firma, již vlastní ideálními polovinami dva podílníci, kteří oba chtějí v průběhu následujících 5 ? 10 let firmu opustit. Práce se zabývá nástupnickým plánem obou vlastníků a to jak z pohledu připravenosti individuálních nástupnických plánů, tak i z pohledu koordinace nástupnických plánů obou majitelů. Před provedením výzkumu byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza tvrdící, že následnictví je nejvhodnější formou nástupnické strategie pro vybranou firmu, byla potvrzena. Druhá hypotéza, totiž že vlastníci a nastupující generace mají rozdílné představy o předání firmy, potvrzena nebyla. Vlastníci i jejich vybraní následníci se v základních rysech nástupnického plánu shodují. Součástí výzkumu bylo provedení analýzy makroprostředí formou STEP analýzy a analýzy mikroprostředí s využitím Stakeholder analýzy. Vyhodnocení vlivu zájmových skupin na firmu v této Stakeholder analýze provedli sami majitelé firmy. Primární výzkum byl doplněn třemi rozhovory: prvotním orientačním rozhovorem s jedním z vlastníků firmy, strukturovanými hloubkovými rozhovory s oběma vlastníky firmy i s jejich syny ? vybranými následníky a třetím hodnotícím rozhovorem. Na základě shora uvedených analýz a rozhovorů byla vypracována SWOT analýza vnitřního prostředí firmy (jejích slabých a silných stránek) a vnějšího prostředí firmy (možných ohrožení a příležitostí) a byla navržena strategie firmy zaměřená na řešení nástupnictví. Tato strategie byla všem účastníkům představena během zmiňovaného třetího, hodnotícího rozhovoru a byly dohodnuty cíle vedoucí k naplnění této strategie včetně konkrétních termínů a zodpovědností. Navržená strategie sestává ze tří částí. První a druhá část strategie se zaměřuje na odstranění slabých stránek firmy. Firma tedy musí oslabit riziko vyplývající z rozdělení podílů firmy rovným dílem mezi oba vlastníky a dále musí eliminovat riziko úpadku firmy při přechodu na následníky. Třetí část strategie se zaměřuje na využití silných stránek pro oslabení nebezpečí zvenčí a pro zhodnocení příležitostí. Firma se tedy bude snažit využít své konkurenční výhody na trhu ohroženém současně probíhající ekonomickou krizí. Nalezenými konkurenčními výhodami je využití moderních metod a technologií pro řízení firmy a rozšíření služeb o projekční činnost.

Viz též: podobná jména autorů
1 KLUZÁKOVÁ, Lenka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.