Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Malířství francouzského císařského dvora 19. století
Kšinská, Anna ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Cílem bakalářské práce je nastínit tvorbu francouzského malířství 19. století v období vlády císaře Napoleona I. a porozumět mu v souvislosti s historickým kontextem doby. Před tím, než charakterizujeme období císařství, tak se v první části zmíníme o podobě předešlého období - francouzské monarchie a také období od Velké francouzské revoluce do vzniku císařství s jejimi estetickými a ideály. Takto lépe porozumíme nově vzniklé estetice malířství císařství nazývané jako empír. Empír charakterizujeme v druhé části práce a zároveň si představíme jeho konkrétní malíře. Malířství u dvora císaře Napoleona I. porovnáme s malířstvím na dvoře monarchy Ludvíka XIV. Jelikož s osobností Napoleona nebyla spaja vždy obliba, seznámíme se v poslední kapitole teoretické části s tvorbou karikatur císaře. V praktické části se budeme zabývat nejprve konkrétními motivy empíru a ukážeme je na tvorbě malířů. Porovnáme portrétní vyobrazování panovníků na obrazech z doby monarchie a císařství. Přesněji portrét Ludvíka XIV. s portrétem Napoleona I. Nakonec si představíme konkrétní díla tvůrců karikatur. KLÍČOVÁ SLOVA císařský dvůr, estetické ideály empíru, obrazy empíru, malířství monarchie, karikatury
Příběhy soch a pomníků: ztráta národního dědictví Francie během 2. světové války
Kšinská, Anna ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
Předmětem této diplomové práce je popsat dnes už opomenuté události Francie během 2. světové války, kdy zde dochází za účelem tavení neželezných kovů na výrobu zbraní v nacistickém Německu k nenávratnému zničení historických soch a pomníků z období Třetí republiky. Cílem je zmínit některá z hlavních rozhodnutí, jež vedla k odstranění konkrétních děl a na rozboru těchto děl posoudit, do jaké míry se na jejich ztrátě podílel okupant a do jaké míry bylo jejich odstranění nevyhnutelné. První kapitola v rámci historického kontextu představuje období a ideje Třetí republiky až po příchod Vichistické vlády spolu s novými ideály. Druhá kapitola je věnována expanzi v rámci sochařství Třetí republiky a sochařské mánii. Vývoji kampaně sběru neželezných kovů a jejím aktérům se věnuje třetí kapitola. Následně práce uvádí konkrétní rozhodnutí o likvidaci soch založená na náboženském, politickém a estetickém podtextu. V páté kapitole se práce v rámci praktické části pokouší analyzovat tato rozhodnutí a na jejich základě určit příčinu ztráty sochařských děl. Poslední část se soustředí na odlišné reakce ohledně ničení soch a památníků obecně a dále na vesnicích a menších městech. KLÍČOVÁ SLOVA: francouzské národní dědictví, kulturní ztráta, neželezné kovy, roztavené sochy, Třetí republika, Vichistický režim.
Malířství francouzského císařského dvora 19. století
Kšinská, Anna ; Jančík, Jiří (vedoucí práce) ; Listíková, Renáta (oponent)
Cílem bakalářské práce je nastínit tvorbu francouzského malířství 19. století v období vlády císaře Napoleona I. a porozumět mu v souvislosti s historickým kontextem doby. Před tím, než charakterizujeme období císařství, tak se v první části zmíníme o podobě předešlého období - francouzské monarchie a také období od Velké francouzské revoluce do vzniku císařství s jejimi estetickými a ideály. Takto lépe porozumíme nově vzniklé estetice malířství císařství nazývané jako empír. Empír charakterizujeme v druhé části práce a zároveň si představíme jeho konkrétní malíře. Malířství u dvora císaře Napoleona I. porovnáme s malířstvím na dvoře monarchy Ludvíka XIV. Jelikož s osobností Napoleona nebyla spaja vždy obliba, seznámíme se v poslední kapitole teoretické části s tvorbou karikatur císaře. V praktické části se budeme zabývat nejprve konkrétními motivy empíru a ukážeme je na tvorbě malířů. Porovnáme portrétní vyobrazování panovníků na obrazech z doby monarchie a císařství. Přesněji portrét Ludvíka XIV. s portrétem Napoleona I. Nakonec si představíme konkrétní díla tvůrců karikatur. KLÍČOVÁ SLOVA císařský dvůr, estetické ideály empíru, obrazy empíru, malířství monarchie, karikatury

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.