Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problémy spojené s užitím lamelových pásnic u ocelových mostů
Křístek, V. ; Kunrt, J. ; Škaloud, Miroslav ; Urushadze, Shota
Problematika lamelových pásnic nabývá v poslední době důležitosti mezi konstruktéry ocelových mostních konstrukcí, zejména proto, že umožňuje vyhnout se při návrhu velmi silným přírubovým deskám. Tento názor je založen na předpokladu, že lamely jsou dokonale rovinné a jsou v dokonalém vzájemném kontaktu v celé své ploše, což znamená, že zatížení se přenáší prostým tlakem a že plné spolupůsobení obou lamel je plně realizováno smykovým tokem v obvodových koutových svarech, spojujících obě lamely. Ve skutečnosti však tento předpoklad není nikdy dodržen: není v možnostech reálné výroby ocelových konstrukcí zajistit, aby lamely (jako ocelové desky) byly perfektně rovinné; jsou vždy počátečně zakřiveny a potom vždy dochází k zatlačování vrchní lamely do mezery, jež vzniká kombinací nevyhnutelných počátečních zakřivení obou lamel. Potom pod mnohonásobně opakovaným zatížením vozidly, dochází k mnohonásobně opakovanému ohybu zatlačované lamely ( můžeme říci, že lamela "dýchá"), tedy ke kumulaci poškození. Tento příspěvek popisuje výsledky výzkumu prokazujícího, že jev dýchání lamel může výrazně omezit životnost konstrukce.
Dýchání lamelových pásnic Lochkovského mostu na SOKP
Kunrt, J. ; Křístek, V. ; Škaloud, Miroslav
Příspěvek uvádí výsledky získané experimentem, který sledoval únavové chování deskových lamelových pásnic Lochkovského mostu, vzniklé změnami vzájemných vzdáleností jejich deskových prvků při opakovaném zatížení těžkými vozidly. Deskové prvky mají nevyhnutelné počáteční zakřivení a tak nemají čistý kontakt v celé ploše. Lamely jsou pak vystaveny mnohonásobně se opakujícímu ohybu a to má za následek kumulaci poškození ve svaru, který spojuje obě lamely.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.