Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Efekt tlumiče na limity vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu tlumiče zavěšení na limity vozidla. V úvodní části práce byla provedena rešerše popisující základní vlastnosti tlumiče. Následně byl vytvořen výpočetní model a definovány manévry pro vyhodnocení chování tlumiče. Vytvořený matematický model vychází ze čtvrtinového modelu vozidla a jeho nezbytnou součástí je buzení ve formě vozovky s náhodným profilem nerovností. Tento model byl použit pro hodnocení svislého kmitání. Dále byly provedeny analýzy chování tlumiče při definovaných manévrech v průběhu jízdy. Pro tyto analýzy byl použit kompletní virtuální model závodního vozidla, sestavený v multibody softwaru. Na základě těchto analýz byly pro každý manévr stanoveny optimální tlumící charakteristiky. Následně byla tato optima použita pro simulace v ostatních jízdních manévrech a výsledky porovnány. Výstupem provedených analýz a vyhodnocení je návrh kompromisní tlumící charakteristiky, která by nejlépe vyhovovala při kombinaci všech jízdních manévrů. Závěrečná část práce byla zaměřena na validaci výpočtového modelu, kdy byla jako vstup použita experimentálně naměřená data z reálné jízdy vozidla.
Analýza kinematiky zavěšení závodního vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kinematickou analýzou podvozku závodního vozu. V úvodní části práce jsou popsány parametry geometrie zavěšení kol a jejich vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Dále jsou vysvětleny metody měření geometrie zavěšení kol a jejich použití v praxi. V následující části je provedeno měření kinematických bodů závodního automobilu Peugeot 208 R2 pomocí optického skenovacího zařízení. Pro vyhodnocení naměřených dat jsou vytvořeny virtuální modely obou náprav v simulačním programu Adams Car. Následně je provedena samotná kinematická analýza, která popisuje změnu parametrů zavěšení kola v závislosti na jeho trajektorii. V závěru práce jsou diskutovány výsledky a je představen návrh metody vyhodnocení výsledků, která může zvýšit přesnost kinematické analýzy.
Konstrukce a výroba nástavce nášlapného pedálu jízdního kola
Jurka, Adam ; Zouhar, Jan (oponent) ; Jaroš, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukci a výrobu nástavce nášlapného pedálu jízdního kola, který bude sloužit při jízdě bez cyklistických treter. Součást bude zkonstruovaná ve 3D parametrickém softwaru Autodesk Inventor. Model součásti bude vyroben pomocí metody Fused Deposition Modeling s využitím 3D tiskárny uPrint. Součástí práce je výroba silikonové formy, která bude sloužit pro odlití plastového modelu nástavce nášlapného pedálu. Práce je ukončena technicko-ekonomickým zhodnocením.
Detailní projektování technologického pracoviště ve zvolené strojírenské firmě
Jurka, Adam ; Štroner, Marek (oponent) ; Strejček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na detailní projektování předmontážních pracovišť ve firmě v Olomouckém kraji, která se zabývá výrobou a montáží spotřebičů pro domácí i průmyslové využití. Práce krátce shrnuje současné rozmístění pracovišť a dále se podrobně zabývá novým situováním již stávajících i nově zavedených pracovišť do pevně daného prostoru haly. Součástí práce jsou kapacitní a finanční propočty a technicko-ekonomické zhodnocení.
Efekt tlumiče na limity vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá posouzením vlivu tlumiče zavěšení na limity vozidla. V úvodní části práce byla provedena rešerše popisující základní vlastnosti tlumiče. Následně byl vytvořen výpočetní model a definovány manévry pro vyhodnocení chování tlumiče. Vytvořený matematický model vychází ze čtvrtinového modelu vozidla a jeho nezbytnou součástí je buzení ve formě vozovky s náhodným profilem nerovností. Tento model byl použit pro hodnocení svislého kmitání. Dále byly provedeny analýzy chování tlumiče při definovaných manévrech v průběhu jízdy. Pro tyto analýzy byl použit kompletní virtuální model závodního vozidla, sestavený v multibody softwaru. Na základě těchto analýz byly pro každý manévr stanoveny optimální tlumící charakteristiky. Následně byla tato optima použita pro simulace v ostatních jízdních manévrech a výsledky porovnány. Výstupem provedených analýz a vyhodnocení je návrh kompromisní tlumící charakteristiky, která by nejlépe vyhovovala při kombinaci všech jízdních manévrů. Závěrečná část práce byla zaměřena na validaci výpočtového modelu, kdy byla jako vstup použita experimentálně naměřená data z reálné jízdy vozidla.
Detailní projektování technologického pracoviště ve zvolené strojírenské firmě
Jurka, Adam ; Štroner, Marek (oponent) ; Strejček, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na detailní projektování předmontážních pracovišť ve firmě v Olomouckém kraji, která se zabývá výrobou a montáží spotřebičů pro domácí i průmyslové využití. Práce krátce shrnuje současné rozmístění pracovišť a dále se podrobně zabývá novým situováním již stávajících i nově zavedených pracovišť do pevně daného prostoru haly. Součástí práce jsou kapacitní a finanční propočty a technicko-ekonomické zhodnocení.
Analýza kinematiky zavěšení závodního vozidla
Jurka, Adam ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá kinematickou analýzou podvozku závodního vozu. V úvodní části práce jsou popsány parametry geometrie zavěšení kol a jejich vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Dále jsou vysvětleny metody měření geometrie zavěšení kol a jejich použití v praxi. V následující části je provedeno měření kinematických bodů závodního automobilu Peugeot 208 R2 pomocí optického skenovacího zařízení. Pro vyhodnocení naměřených dat jsou vytvořeny virtuální modely obou náprav v simulačním programu Adams Car. Následně je provedena samotná kinematická analýza, která popisuje změnu parametrů zavěšení kola v závislosti na jeho trajektorii. V závěru práce jsou diskutovány výsledky a je představen návrh metody vyhodnocení výsledků, která může zvýšit přesnost kinematické analýzy.
Konstrukce a výroba nástavce nášlapného pedálu jízdního kola
Jurka, Adam ; Zouhar, Jan (oponent) ; Jaroš, Aleš (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukci a výrobu nástavce nášlapného pedálu jízdního kola, který bude sloužit při jízdě bez cyklistických treter. Součást bude zkonstruovaná ve 3D parametrickém softwaru Autodesk Inventor. Model součásti bude vyroben pomocí metody Fused Deposition Modeling s využitím 3D tiskárny uPrint. Součástí práce je výroba silikonové formy, která bude sloužit pro odlití plastového modelu nástavce nášlapného pedálu. Práce je ukončena technicko-ekonomickým zhodnocením.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.