Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
O kolik snížila kampaň "Nemyslíš - zaplatíš!" nehodovost na českých silnicích?
Jermanová, Kateřina ; Lahvička, Jiří (vedoucí práce) ; Chytil, Zdeněk (oponent)
V této práci zjišťuji, jaký vliv má mediální kampaň na snižování úmrtí při dopravních nehodách. Konkrétně se věnuji kampani Nemyslíš - zaplatíš!, která probíhala v ČR v období 2008-2010. Na panelových datech z let 2006 až 2010 pro ČR a dalších 10 evropských států jsem zjistila, že vlivem kampaně se nehodovost snížila o 0 % až 14,2 % (95% interval spolehlivosti) za celé období, v posledním roce se interval snížení nehodovosti pohybuje od 1,2 % do 16,9 %. Účinnost kampaně se mi tedy podařilo prokázat, ovšem zdaleka ne tak výraznou, jak se udávalo doposud. Výsledky jsem aplikovala na analýzu nákladů a výnosů. Z vyčíslení nákladů úmrtí při nehodě jsem dopočítala, že kampaň v posledním roce zabránila vzniku nákladů minimálně ve výši 158 mil. Kč. I přes nižší zjištěnou účinnost se kampaň vyplatila.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.