|
Ovládání počítače gesty
Jaroň, Lukáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány možnosti a principy mnou navrženého uživatelského rozhraní, s jehož pomocí lze ovládat počítač gesty. V práci jsou obecně popsány přístupy pro ovládání gesty a detailněji je vysvětlena implementace zvolené detekce rukou a prstů pomocí hloubkové mapy načítané ze senzoru Kinect. Implementace se též věnuje rozpoznávání gest pomocí skrytých Markovových modelů. Pro demonstrační účely je navržena a implementována aplikace pro prohlížení fotografií, jež využívá vyvinutého uživatelského rozhraní. Práce se též zaměřuje na testování kvality a správnosti vyhodnocování pro zvolený rozpoznávač gest.
|
|
S počítačem bez myši a klávesnice
Jaroň, Lukáš ; Mlích, Jozef (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány návrhy způsobů, jakými lze ovládat počítač bez myši a klávesnice, pouhým pohybem ruky, a uživatelských rozhraní. Dále je zde popsána teorie nástrojů použitých k vytvoření experimentálních aplikací, které simulují navržená rozhraní. A celý vývojový cyklus od analýzy problému, specifikace a implementace, až k testování vytvořené aplikace. Výsledek této práce je rozhraní, které dokáže rozpoznat osm různých pohybů ruky a použít je jako vstup do systému.
|
|
S počítačem bez myši a klávesnice
Jaroň, Lukáš ; Mlích, Jozef (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
V této bakalářské práci jsou popsány návrhy způsobů, jakými lze ovládat počítač bez myši a klávesnice, pouhým pohybem ruky, a uživatelských rozhraní. Dále je zde popsána teorie nástrojů použitých k vytvoření experimentálních aplikací, které simulují navržená rozhraní. A celý vývojový cyklus od analýzy problému, specifikace a implementace, až k testování vytvořené aplikace. Výsledek této práce je rozhraní, které dokáže rozpoznat osm různých pohybů ruky a použít je jako vstup do systému.
|
|
Ovládání počítače gesty
Jaroň, Lukáš ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci jsou popsány možnosti a principy mnou navrženého uživatelského rozhraní, s jehož pomocí lze ovládat počítač gesty. V práci jsou obecně popsány přístupy pro ovládání gesty a detailněji je vysvětlena implementace zvolené detekce rukou a prstů pomocí hloubkové mapy načítané ze senzoru Kinect. Implementace se též věnuje rozpoznávání gest pomocí skrytých Markovových modelů. Pro demonstrační účely je navržena a implementována aplikace pro prohlížení fotografií, jež využívá vyvinutého uživatelského rozhraní. Práce se též zaměřuje na testování kvality a správnosti vyhodnocování pro zvolený rozpoznávač gest.
|