Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchova k hlasu cesta k vědomé osobnosti
Janda Roglová, Tereza ; PILÁTOVÁ, Jana (vedoucí práce) ; ČUNDERLE, Michal (oponent)
Autorka vede svůj introspektivní průzkum hlasu v oblasti psychosomatické disciplíny Dialogické jendání. Autorem a hlavním garantem dialogického jednání, které se vyučuje na Katedře autorské tvorby a pedagogiky Divadelní fakutly Akademie múzických umění, je prof. Ivan Vyyskočil, zakladatel a dlouholetý vedoucí této katedry. Dialogické jednání je, stejně jako práce s hlasem , disciplínou sebepoznávací a sebeprůzkumnou, a proto si autorka tuto oblast zvolila ke svému hledání.
Hlas jako výzva k tvorbě
Drábková, Anna ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; RUT, Přemysl (oponent)
Diplomová práce objasňuje základní pojmy z oblasti hlasu a hlasových poruch, zabývá se tvorbou hlasu, funkcí hlasotvorných orgánů a řeší, jaký vliv mají možnosti hlasu a jeho proměnlivost na tvorbu. Autorka se v této diplomové práci snaží odpovědět na otázku, proč je proměnlivost vlastností a možností hlasu pro její tvorbu tak určující. Práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola vysvětluje základní poznatky o hlase, o hlasotvorných orgánech, které jsou potřebné k hlasovým projevům, o základních vlastnostech lidského hlasu a o jeho vývoji. Ve druhé kapitole je nastíněna problematika hlasových poruch. Podrobně jsou popisovány především hlasové poruchy, jimiž trpí autorka diplomové práce. Tyto hlasové poruchy totiž úzce souvisí s tvorbou, která je analyzována ve třetí kapitole. Třetí kapitola se zabývá způsobem a mírou ovlivnění tvorby hlasem. Stěžejním tématem je zde proměnlivost hlasu, která dává člověku možnost nahlížet na sebe různými způsoby. Dále jsou rozebírány možnosti hlasu, jejich využití a vliv na tvorbu.
Vývoj mé hudební autorské a interpretačn í činnosti
Drábková, Anna ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (vedoucí práce) ; FEITHOVÁ, Irena (oponent)
Práce se zabývá otázkami tvorby a interpretace písní, mírou autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, inspirací a vlivy na písňovou tvorbu, vztahy interpreta s autorem a interpreta s divákem a v neposlední řadě dorůstáním k vlastním textům. Je rozdělena do čtyř kapitol. První tři kapitoly pojednávají o potřebě vyjadřovat se psaním písní, o cestě k mé písňové tvorbě a o tom, co mě k tvorbě po tematické i po hudební stránce od útlého věku inspiruje. Ve čtvrté, stěžejní a nejobsáhlejší kapitole se zabývám tvorbou písní, tedy styly a typy skládání a podněty pro jejich tvorbu. Poté rozebírám své textařské sklony a dorůstání ke své vlastní písňové tvorbě. Dále popisuji práci s aranžemi a interpretacemi svých písní, jejich proměny v průběhu času a možné experimenty. Nakonec řeším míru autorského vkladu v různých hudebních uskupeních, otázky různých pojetí interpretace písní, otázky interpreta, který je zároveň autorem, a vztah k divákovi, kde vysvětluji svou představu imaginárního diváka.
Hlasová výchova pro taneční pedagogy
Kafková, Martina ; VODÁČKOVÁ, Daniela (vedoucí práce) ; JANDA ROGLOVÁ, Tereza (oponent)
Předkládaná magisterská práce je osobní reflexí pedagogického hledání na téma: Hlasová výchova pro taneční pedagogy. Vychází z uměleckého prostředí profesionálního drilu, od kterého se vědomě odklání k cestě za hlasovým projevem objevovaným primárně skrze lidské potřeby. Autorka předkládá názor, že základním kamenem pro jakoukoliv pedagogickou práci s ?křehkým? člověkem, je pocit vzájemné důvěry, bezpečí a dostatečného prostoru ke zkoušení. Touto optikou je teze zpracována a vědomě předkládána. Autorčino hledání pedagogického přístupu ke studentovi, je jakousi paralelou existenciální podoby zachycené v bakalářské práci pod názvem: Autorská existence, aneb od jeviště k dětským hřištím.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.