Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv CSR jako motivačního faktoru na dobrovolnou retenci zaměstnanců v MSP v odvětví cestovního ruchu
JARKOVSKÁ, Petra
Cílem této práce je poukázat na společenskou odpovědnost organizace jako jednoho z možných motivačních faktorů ovlivňujících žádoucí pracovní postoje a chování zaměstnanců, které vedou k dobrovolné retenci zaměstnanců, a tím jsou v konečném důsledku jedním z předpokladů udržitelného rozvoje organizace a budování sdílené hodnoty. Tato práce diskutuje takové pracovní postoje a chování zaměstnanců, jako je například spokojenost zaměstnance s prací, afektivní zavázanost zaměstnance vůči organizaci nebo dobrovolná retence zaměstnance. Předpoklad existence kauzálního vztahu mezi společenskou odpovědností organizace a žádanými pracovními postoji a chováním zaměstnanců je teoreticky ukotven v motivačních teoriích nebo teoriích ze sociální psychologie, jako je teorie sociálního vývoje, teorie sociální identity nebo teorie sebehodnocení. Empirický kvantitativní výzkum (série regresních analýz) byl záměrně situován do oblasti cestovního ruchu (resp. do pohostinství), a to konkrétně do regionu Praha - jedné z nejnavštěvovanějších turistických destinací v rámci středoevropského a evropského kontextu. Setrvávající trend vysoké fluktuace zaměstnanců je pro pohostinství více než příznačný, a to bez ohledu na hospodářský vývoj, čas nebo geografickou polohu příslušného regionu. Výsledky empirického kvantitativního výzkumu naznačují významný vliv CSR na pracovní postoje a chování zaměstnanců. Ne však všechny úrovně CSR hrají stejnou roli při docílení kýženého výsledného chování zaměstnanců. Na základě empirického kvantitativního výzkumu byl navržen model "Řízení retence zaměstnanců pomocí společenské odpovědnosti organizace jako motivačního faktoru". K naplnění výše zmiňovaného cíle byla rovněž provedena narativní (kvalitativní obsahová) analýza vědecké literatury se záměrem shrnutí současného vědeckého poznání problematiky společenské odpovědnosti organizace ve vztahu k zaměstnancům. Na základě zjištěných skutečností byl navržen model konceptuálního přístupu organizace k řízení společenské odpovědnosti ve vztahu k zaměstnancům. Vedle samotné prezentace výsledků empirického kvantitativního a kvalitativního výzkumu se tato práce snaží ukázat cestovní ruch v kontextu udržitelného regionálního rozvoje a zhodnotit historii vývoje konceptu společenské odpovědnosti organizace tak, jak je prezentován ve vědecké literatuře.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.