|
Nákupní marketing ve vybrané firmě
JAREŠOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce byla zpracována na téma {\clqq}Nákupní marketing ve vybrané firmě``. Vybranou firmou byla firma Phoenix LV, a. s. Jedná se o jednu z nejvýznamnějších farmaceutických velkoobchodů v České republice. Společnost disponuje 10 sklady po celé České republice, které jsou podřízeny 6 obchodním centrům. Hlavním cílem práce byla analýza marketingu nákupu, od kterého se odvíjela řada vedlejších cílů: vymezení základních pojmů a termínů; analýza současného stavu podniku v oblasti nákupního marketingu; pomoci odborné literatury navrhnout přesnou metodiku rozdělení nákupního marketingu; ověření této metodiky; závěr. Marketing firmy je rozdělen na dvě části, z nichž každá se zabývá různými činnostmi. Marketing nákupu řeší vztahy s dodavateli, přípravu akcí apod. Marketing prodeje pak akcemi pro lékárny, lékárníky, odborná školení a semináře, soutěže pro lékárny aj. Pro zjištění správného rozdělení marketingu byly použity analýzy vnějšího i vnitřního prostředí. Vnější analýza se zaměřovala na konkurenty, dodavatele, odběratele, substituty a v neposlední řadě faktory působící na firmu (společenské, technologické, ekonomické, politické a legislativní). Analýza vnitřního prostředí se soustředila na zaměstnance, technické vybavení, finanční analýzu. Analýza Porterův model a STEP analýza poukázaly na nesprávné rozdělení marketingu v podniku. Proto bylo navrženo správné přemístění některých činností. Marketing nákupu by se měl zabývat pouze jednáním s dodavateli a veškerou komunikací s nimi. Vnitřní analýzou nebyly zjištěny žádné nedostatky, ale ani přesto by firma neměla zapomínat na své zaměstnance, stále modernizovat technické vybavení a v neposlední řadě sledovat nové trendy, jak ve výzkumu, vývoji, tak i ve finančních možnostech.
|