Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Nástěnné malby v bývalé johanitské komendě a kostele sv. Prokopa ve Strakonicích
Hule, Jan ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
RESUMÉ Nástěnné malby v bývalé johanitské komendě a kostele sv. Prokopa ve Strakonicích Bakalářská práce "Nástěnné malby v bývalé johanitské komendě a kostele sv. Prokopa ve Strakonicích" si bere za cíl základní vhled do problematiky souboru nástěnných maleb z první poloviny 14. století dochovaných v bývalé johanitské komendě ve Strakonicích. Úvodní kapitola je zasvěcena nastínění historických souvislostí vedoucích ke vzniku maleb a stručné genezi částí areálu, v němž se malby nacházejí. Z praktických důvodů je tato kapitola podrobně dělena na jednotlivé oddíly postupně se stručně zabývající nástinem osídlení mikroregionu středního Pootaví a problematikou rodu Bavorů ze Strakonic, jako držitelů hradu, jejich vztahu k johanitům a dílčím stavebním vývojem hradu a komendy. Následující kapitola týkající se samotných maleb ve svém úvodu předkládá stručné shrnutí základní literatury k tématu, restaurátorských zásahů na malbách provedených a jejich současný stav zachování. V následujících oddílech této kapitoly je předmětem zájmu popis jednotlivých maleb s ohledem na jejich umístění v jednotlivých částech komendy a s přihlédnutím k předpokládané době vzniku. V závěru této druhé části práce je pak učiněn pokus o hrubé vymezení charakteristických znaků jednotlivých malířských dílen pracujících na tamních malbách,...
Annín, Kašperské Hory a Strakonice jako modelové příklady stylové orientace a kulturně historických okolností vzniku nástěnných maleb před polovinou 14. století na Prácheňsku
Hule, Jan ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (oponent)
Předmětem této diplomové práce, věnované nástěnným malbám z 1. poloviny 14. století v Anníně, Kašperských Horách a Strakonicích, je předně podrobná analýza uvedených nástěnných maleb, zhodnocení stylových a ikonografických kvalit v kontextu malířství našich i sousedních zemí a shrnutí kulturně historických okolností jejich vzniku ve vymezeném regionu, spolu s dílčím zhodnocením dobového významu Prácheňska pro české země z hlediska sledované problematiky. Kulturně historické souvislosti jsou dále konfrontovány s orientačním vývojem regionálního mecenátu v rámci nástěnného malířství, a to s hlavním zaměřením na klíčovou dobu před polovinou 14. století. Dalším úkolem této práce je vymezení otázek vyžadujících další studium a to především v oblasti ikonografického určení jednotlivých scén, stejně jako v zasazení maleb do širšího evropského kontextu. V závěru práce je pak učiněn pokus o revizi vztahů maleb k oblasti německé a rakouské příhraniční oblasti a jeho konfrontace se starší odbornou literaturou, na základě zhodnocení významu těchto oblastí, jako zprostředkovatelských regionů, při transferu stylových podnětů.
Nástěnné malby v bývalé johanitské komendě a kostele sv. Prokopa ve Strakonicích
Hule, Jan ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Royt, Jan (oponent)
RESUMÉ Nástěnné malby v bývalé johanitské komendě a kostele sv. Prokopa ve Strakonicích Bakalářská práce "Nástěnné malby v bývalé johanitské komendě a kostele sv. Prokopa ve Strakonicích" si bere za cíl základní vhled do problematiky souboru nástěnných maleb z první poloviny 14. století dochovaných v bývalé johanitské komendě ve Strakonicích. Úvodní kapitola je zasvěcena nastínění historických souvislostí vedoucích ke vzniku maleb a stručné genezi částí areálu, v němž se malby nacházejí. Z praktických důvodů je tato kapitola podrobně dělena na jednotlivé oddíly postupně se stručně zabývající nástinem osídlení mikroregionu středního Pootaví a problematikou rodu Bavorů ze Strakonic, jako držitelů hradu, jejich vztahu k johanitům a dílčím stavebním vývojem hradu a komendy. Následující kapitola týkající se samotných maleb ve svém úvodu předkládá stručné shrnutí základní literatury k tématu, restaurátorských zásahů na malbách provedených a jejich současný stav zachování. V následujících oddílech této kapitoly je předmětem zájmu popis jednotlivých maleb s ohledem na jejich umístění v jednotlivých částech komendy a s přihlédnutím k předpokládané době vzniku. V závěru této druhé části práce je pak učiněn pokus o hrubé vymezení charakteristických znaků jednotlivých malířských dílen pracujících na tamních malbách,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.