|
Vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT
Hudek, Michael ; Havlíček, Zdeněk (vedoucí práce) ; Stočes, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na vývoj aplikací pro platformu iOS v jazyce SWIFT. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Na začátku teoretické části je popsána firma Apple od jejího založení po současnost. Na popis společnosti navazuje analýza systému iOS, který je od roku 2007 pro Apple nedílnou součástí. V následující části je systém analyzován více do hloubky. Je zde popsána základní architektura celého systému, včetně nejvíce využívaných frameworků pro tvorbu aplikací. S tvorbou aplikací je spojena i následující část, kde jsou popsány základní nástroje, které jsou potřebné pro tvorbu aplikací pro platformu iOS. V této kapitole jsou v krátkosti popsány i hardwarové požadavky pro vývoj. Hlavním tématem je popis vývojového prostředí Xcode a především popis samostatného jazyka Swift, který je srovnán s jazykem Objective-C, který nahrazuje.
Na teoretickou část navazuje část praktická. Nejdříve je představeno prostředí Playground společně s několika praktickými příklady. V druhé podkapitole je vyvíjena aplikace Počasí v novém programovacím jazyce Swift. Aby bylo možné zjistit přínosy jazyka Swift, byla aplikace naprogramována také v jazyku Java pro platformu Android. V průběhu praktické části jsou mezi těmito jazyky kódy jednotlivých funkcí porovnávány s pomocí softwarových metrik jako je počet řádků kódu, počet napsaných znaků a velikost výsledné aplikace.
|