Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Václav Cigler 60.-80. léta
Hrnčířová, Markéta ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu výtvarného umělce Václava Ciglera a zkoumá jeho dílo mezi lety 1960 až 1989. Text se snaží obsáhnout veškerou Ciglerovu tvorbu daného období a představit jej jako všestranného umělce, který netvoří jen s médiem skla, ale věnuje se také kresbě a navrhuje landartové projekty, ve kterých zpracovává téma ekologie, urbanismu, světla a vztahů mezi krajinou a člověkem. Práce ukazuje umělcovu tvorbu v hlubších souvislostech, hledá společné momenty mezi jednotlivými druhy Ciglerovy umělecké činnosti a zasazuje ji do kontextu Československého výtvarného umění dané doby.
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Návraty forem a stylů ve výtvarném umění: Současný hyperrealismus jako produkt postprodukce či komentář k nástupu nových médií
Hrnčířová, Markéta ; Borecký, Felix (vedoucí práce) ; Šafaříková, Radana (oponent)
Výchozím textem k diplomové práci bude kniha Umění jako postprodukce francouzského estetika Nicolase Bourriauda, který definuje současné umění jako produkt-montáž, jenž vzniká reinterpretováním, reprodukováním či novým vystavováním již vzniklých uměleckých děl. Je zřejmé, že předpoklad originální koncepce je v současné době umělců - sémionautů (cestovatel světem znaků) již zcela nerelevantní. Na příkladu hyperrealistické malby, která se v posledních letech opět objevuje v portfoliích světových i českých výtvarných umělců, se budu snažit ukázat, zda je její návrat vystupňován nástupem nových médií, která ještě více než v sedmdesátých letech simulují realitu či zda souvisí právě s pojmem postprodukce, kdy si umělec pouze propůjčí formální, v tomto případě hyperrealistické, znaky. Práce bude doplněna případovou studií obrazů českého hyperrealitického umělce Jana Mikulky.
Proměny reflexe krajiny; práce ateliéru konceptuální tvorby Miloše Šejna v letech 1990 - 2000
Hrnčířová, Markéta ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Rakušanová, Marie (oponent)
Anotace: Předkládána diplomová práce se zaměřuje na konceptuální projevy, které reflektují krajinu a jejím záměrem je naznačení možné geneze těchto uměleckých přístupů. Po obecném vymezení pojmů a uvedení do problematiky se práce zabývá jednotlivými tématy, která souvisela s krajinou a jejím nemimetickým výtvarným ztvárněním od konce šedesátých let. Další část se poté zaměřuje na osobu Miloše Šejna, umělce s velmi specifickým, tělesným vztahem k přírodě a zároveň vedoucího Ateliéru konceptuální tvorby pražské AVU, kde studovalo několik umělců, kteří se fenoménem krajiny také zabývali. Já jsem si vybrala čtyři umělce, kteří Šejnovým ateliérem prošli a na základě jejich prací a dostupných dokumentů se budu snažit ukázat, jak tato nová generace reflektovala krajinu, zda se nechala inspirovat domácími vzory či objevila zahraniční předlohy, které nebyly v Čechách dlouho dostupné.
Václav Cigler 60.-80. léta
Hrnčířová, Markéta ; Lahoda, Vojtěch (oponent) ; Klimešová, Marie (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tvorbu výtvarného umělce Václava Ciglera a zkoumá jeho dílo mezi lety 1960 až 1989. Text se snaží obsáhnout veškerou Ciglerovu tvorbu daného období a představit jej jako všestranného umělce, který netvoří jen s médiem skla, ale věnuje se také kresbě a navrhuje landartové projekty, ve kterých zpracovává téma ekologie, urbanismu, světla a vztahů mezi krajinou a člověkem. Práce ukazuje umělcovu tvorbu v hlubších souvislostech, hledá společné momenty mezi jednotlivými druhy Ciglerovy umělecké činnosti a zasazuje ji do kontextu Československého výtvarného umění dané doby.

Viz též: podobná jména autorů
1 HRNČÍŘOVÁ, Magdalena
4 Hrnčířová, Michaela
2 Hrnčířová, Michala
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.