Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Útěky dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu
Houfková, Aneta ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
V posledních letech se v České republice významně zvýšily počty útěků dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu. Přesto se tématu útěků u nás věnuje jen relativně malá pozornost. Cílem této práce je představit útěk v širších teoretických souvislostech a v praktické části práce pak zjistit, jakým způsobem se s útěky dětí pracuje v zařízeních realizujících ústavní a ochrannou výchovu v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu útěk a následně jej představuje jako proces složený z několika fází, zabývá se důvody útěků, rozlišuje jeho různé typy a představuje možné následky útěku a doporučované postupy práce s nimi. Tato práce je zaměřena na útěky dětí ze zařízení ústavní a ochranné výchovy, proto podává stručnou charakteristiku těchto dětí a věnuje se legislativnímu rámci jejich situace. V praktické části práce bylo použito kvalitativní metody výzkumu, založené na polostrukturovaných rozhovorech. Rozhovory vedené s jedenácti respondenty z osmi zařízení byly převedeny do textu, který byl zpracován otevřeným kódováním. Poté byla s pomocí další strukturace kódů určena a seskupena jednotlivá témata a jejich kategorie. Analýzou provedených rozhovorů jsme získali přehled o tom, co se v zařízeních považuje za útěk, o důvodech útěku, o postupech při útěku a po návratu dítěte a o...
Útěky dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu
Houfková, Aneta ; Čedík, Miloslav (vedoucí práce) ; Zelinková, Olga (oponent)
V posledních letech se v České republice významně zvýšily počty útěků dětí ze zařízení realizujících ústavní a ochrannou výchovu. Přesto se tématu útěků u nás věnuje jen relativně malá pozornost. Cílem této práce je představit útěk v širších teoretických souvislostech a v praktické části práce pak zjistit, jakým způsobem se s útěky dětí pracuje v zařízeních realizujících ústavní a ochrannou výchovu v České republice. Teoretická část práce se věnuje vymezení pojmu útěk a následně jej představuje jako proces složený z několika fází, zabývá se důvody útěků, rozlišuje jeho různé typy a představuje možné následky útěku a doporučované postupy práce s nimi. Tato práce je zaměřena na útěky dětí ze zařízení ústavní a ochranné výchovy, proto podává stručnou charakteristiku těchto dětí a věnuje se legislativnímu rámci jejich situace. V praktické části práce bylo použito kvalitativní metody výzkumu, založené na polostrukturovaných rozhovorech. Rozhovory vedené s jedenácti respondenty z osmi zařízení byly převedeny do textu, který byl zpracován otevřeným kódováním. Poté byla s pomocí další strukturace kódů určena a seskupena jednotlivá témata a jejich kategorie. Analýzou provedených rozhovorů jsme získali přehled o tom, co se v zařízeních považuje za útěk, o důvodech útěku, o postupech při útěku a po návratu dítěte a o...

Viz též: podobná jména autorů
4 Houfková, Andrea
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.