Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití jazykových stereotypů ženské a mužské komunikace v současných médiích: rozbor genderových jazykových prostředků na příkladu časopisů Cosmopolitan a Esquire
Holubková, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Tato práce se zabývá využitím stereotypních představ o komunikaci mužů a žen a využitím jazykových prostředků typických pro ženskou a mužskou mluvu v jazyce současných médií. V teoretické části práce se snažíme propojit poznatky z několika vědních oborů, abychom si objasnili termíny jako je gender, genderová role, stereotyp apod. Snažíme se dokázat, že existují určité rozdíly mezi jazykem mužů a žen. Zabýváme se psychologickým vývojem člověka k mužství a ženství s odkazem na kulturní a sociální vlivy formující identitu jedince. V praktické části práce se pokoušíme nejprve pomocí dotazníku ověřit, že populární představy o mluvě žen a mužů mají stereotypní charakter. V dalším bodě se snažíme prokázat, že stereotypní představy o mluvě mužů a žen jsou reflektovány současnými médii, která je zahrnují do svých mediálních obsahů. Zpracovávaným materiálem jsou pro nás vzorky časopisů s mužskou a ženskou tematikou - Cosmopolitan a Esquire. Na těchto časopisech chceme také demonstrovat, že časopisy pro ženy a muže používají některé z jazykových prostředků, které používají muži a ženy.
Využití jazykových stereotypů ženské a mužské komunikace v současných médiích: rozbor genderových jazykových prostředků na příkladu časopisů Cosmopolitan a Esquire
Holubková, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Štěpán (oponent)
Tato práce se zabývá využitím stereotypních představ o komunikaci mužů a žen a využitím jazykových prostředků typických pro ženskou a mužskou mluvu v jazyce současných médií. V teoretické části práce se snažíme propojit poznatky z několika vědních oborů, abychom si objasnili termíny jako je gender, genderová role, stereotyp apod. Snažíme se dokázat, že existují určité rozdíly mezi jazykem mužů a žen. Zabýváme se psychologickým vývojem člověka k mužství a ženství s odkazem na kulturní a sociální vlivy formující identitu jedince. V praktické části práce se pokoušíme nejprve pomocí dotazníku ověřit, že populární představy o mluvě žen a mužů mají stereotypní charakter. V dalším bodě se snažíme prokázat, že stereotypní představy o mluvě mužů a žen jsou reflektovány současnými médii, která je zahrnují do svých mediálních obsahů. Zpracovávaným materiálem jsou pro nás vzorky časopisů s mužskou a ženskou tematikou - Cosmopolitan a Esquire. Na těchto časopisech chceme také demonstrovat, že časopisy pro ženy a muže používají některé z jazykových prostředků, které používají muži a ženy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.