Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Expanze inovačního potenciálu v podmínkách MSP
Holoubek, Petr ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou inovačního potenciálu v podmínkách malého a středního podnikání. Na inovace se obecně neustále klade větší a větší důraz, neboť pomáhají zůstat podnikům konkurenceschopnými v globální ekonomice. Také v dnešní době hospodářské krize nabývají na své důležitosti. Inovovat je velmi moderní trend, ale jakkoliv vysoké investice na inovace nezaručují, že takto vynaložené prostředky jsou vynaložené efektivně. Proto je nezbytné inovovat s rozvahou a cíleně. Předpokladem pro takovou činnost je, aby podnik znal svůj celkový inovační potenciál a uměl ho v případě nutnosti posílit. V kontextu výše uvedeného postupuje i tato disertační práce. Nejprve je zpracována rozsáhlá teorie včetně vymezení nejdůležitějších pojmů. Tento exkurs ze zdrojů české i zahraniční literatury reflektuje historické i aktuální názory k tématu inovací. Na teoretickou část plynule navazuje analýza současného stavu řešené problematiky z pohledu malých a středních podniků v ČR. Tato analýza je reprezentována jak upraveným výzkumem Českého statistického úřadu, tak i provedeným vlastním primárním výzkumem v dotazníkové formě. Výstupem tohoto výzkumu je odhalení slabých míst inovačního potenciálu podniků a získání relevantních dat pro potvrzení či zamítnutí stanovených hypotéz, které vychází z dílčích cílů této práce. V následující kapitole je navržen model pro výpočet souhrnného indexu inovačního potenciálu podniku, jehož cílem je odhalení slabých míst samotného podniku bez nutnosti provádět složité srovnávání prostřednictvím dlouhotrvajícího výzkumu. Dále logicky navazuje návrhová část, která předkládá malému a střednímu podnikání doporučení a návrhy řešení na posílení jednotlivých dílčích faktorů inovačního potenciálu. Aplikace uvedených doporučení postupnými kroky od teoretického poznání, přes analýzu až k implementaci navržených řešení by měla přispět k expanzi inovačního potenciálu konkrétního podniku v podmínkách malého a středního podnikání.
Expanze inovačního potenciálu v podmínkách MSP
Holoubek, Petr ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá problematikou inovačního potenciálu v podmínkách malého a středního podnikání. Na inovace se obecně neustále klade větší a větší důraz, neboť pomáhají zůstat podnikům konkurenceschopnými v globální ekonomice. Také v dnešní době hospodářské krize nabývají na své důležitosti. Inovovat je velmi moderní trend, ale jakkoliv vysoké investice na inovace nezaručují, že takto vynaložené prostředky jsou vynaložené efektivně. Proto je nezbytné inovovat s rozvahou a cíleně. Předpokladem pro takovou činnost je, aby podnik znal svůj celkový inovační potenciál a uměl ho v případě nutnosti posílit. V kontextu výše uvedeného postupuje i tato disertační práce. Nejprve je zpracována rozsáhlá teorie včetně vymezení nejdůležitějších pojmů. Tento exkurs ze zdrojů české i zahraniční literatury reflektuje historické i aktuální názory k tématu inovací. Na teoretickou část plynule navazuje analýza současného stavu řešené problematiky z pohledu malých a středních podniků v ČR. Tato analýza je reprezentována jak upraveným výzkumem Českého statistického úřadu, tak i provedeným vlastním primárním výzkumem v dotazníkové formě. Výstupem tohoto výzkumu je odhalení slabých míst inovačního potenciálu podniků a získání relevantních dat pro potvrzení či zamítnutí stanovených hypotéz, které vychází z dílčích cílů této práce. V následující kapitole je navržen model pro výpočet souhrnného indexu inovačního potenciálu podniku, jehož cílem je odhalení slabých míst samotného podniku bez nutnosti provádět složité srovnávání prostřednictvím dlouhotrvajícího výzkumu. Dále logicky navazuje návrhová část, která předkládá malému a střednímu podnikání doporučení a návrhy řešení na posílení jednotlivých dílčích faktorů inovačního potenciálu. Aplikace uvedených doporučení postupnými kroky od teoretického poznání, přes analýzu až k implementaci navržených řešení by měla přispět k expanzi inovačního potenciálu konkrétního podniku v podmínkách malého a středního podnikání.

Viz též: podobná jména autorů
1 Holoubek, Pavel
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.